onsdag den 26. juni 2013

The trendy shower sandal


Inspireret af en kollega, tænkte jeg, at jeg ville lave et lille indlæg om badetøflen, der er tilbage i modebilledet.

Min kollega ytrede i går, at badetøflen er noget af det mest grimme og sjuskede, man kan tage på udenfor. Vi havde netop set en pige gå tur med sin hund i noget, der dog ved nærmere inspektion viste sig at være sorte Madrid-birkenstocks. Hun var desuden klædt i cykelshorts og en 90'er retro træningsjakke. Det var helt umuligt at sige, om hun var supertrendy eller superkikset? Det vil sige, min kollega var ikke i tvivl: hun var enormt kikset... Jeg var knap så sikker!

I hvert fald er sportstøj og 90'erne moderne igen. Og det er badetøflen også. Man fristes til at sige "selvfølgelig!" Når først noget er blevet så grimt og kikset, at ikke engang ens forældre ville findes død i det, så finder modefolket det frem og hyper det som "sæsonen's must-have".
(Min mor har faktisk gået i letvægts-Adidas-badetøfler de sidste fem år, så det er måske  ikke helt rigtigt).  
Det er især Adiletten fra Adidas (billedet), der har fundet plads i modeblade og på modeblogs. De er billige, så de fleste kan være med. Det spreder dem derfor også hurtigt. Modefolket tager dem ikke bare på hjemme og på stranden. De tager dem på til fest og andre events. 

Hvad synes jeg så? Tja,  i mine glade håndbolddage som tween og tidlig teenager var mine H20-badesandaler mine yndlingssko. Jeg sled dem op og købte dem igen og igen. De var praktiske til og fra samt mellem holdboldkampe og træning. Jeg syntes faktisk, at de var mega cool - ligesom det var mega cool med et par knælange H20 med striber i flotte farver trukket helt op over lægmusklen. Jeg gik meget op i håndboldmode dengang... Så meget at jeg i en periode spillede med knæbeskyttere om anklen???!

Nå, nu stikker det af for mig. Badetøfler.. De er praktiske i sommerhuset og på stranden. De kan tåle det meste og kan skylles af i vand. Og så er de jo lette at have med på ferie, fordi de ingenting vejer. Jeg havde faktisk selv et par adidas-badetøfler for tre år siden. Jeg lånte min mors hele tiden, da jeg var hjemme, så hun gav mig på et tidspunkt mit eget par. Da de desværre var købt to numre for store, blev de vist foræret til genbrug på et tidspunkt. Jeg synes, at det er en sjov tendens, men jeg må personligt melde pas. Glæder mig dog til at se, om tendensen bliver hængende længe?  

Men nu ved I det allesammen: Badetøfler er trendy!            

2 kommentarer:

  1. Ha ha - fantastisk post (især på en lidt sur dag).

    Og jeg har spottet dem og synes selv, de er HÆSLIGE. Endda værre end Birkenstocks, og det siger ikke så lidt! Men egentlig er det pudsigt, for jeg går selv i klipklappere, når solen rigtig bager. Og SÅ stor forskel er der vel egentlig ikke på badetøffel vs klipklappere???

    Mvh
    Mette

    SvarSlet
  2. Jeg er ikke fan af klipklapper... længere. Jeg troede, at jeg ville gå i dem for evigt tilbage omkring årtusindskiftet, men nej... Men jeg har det med klipklappere som med badesandaler: de er praktiske, og nogen steder er de simpelthen det eneste, der virker... Fx stranden!

    Desuden prøver jeg ikke at fælde en for hård en dom over crazy modeluner... Jeg fandt i mange år Birkenstocks hæslige og har skrevet flere blogindlæg om det de sidste par år, men i februar købte jeg selv et par, og jeg elsker dem. De er så rare at gå i. (Jeg ville dog aldrig tage dem på til fest:))

    SvarSlet