mandag den 22. februar 2016

Theme: Camels and fashion


Jeg laver tit indlæg med fokus på dyr, men det plejer at være heste, hunde og katte. Denne gang skal I dog se modebilleder, hvor kamelen indgår. Der er ret tit kameler i modeserier, fordi ørkenen er et yndet motiv på mange modefotografier. Selve stylingen er tit på disse shoots inspireret af ørkenfolk, beduiner og nordafrikansk kultur. 

Jeg synes, at kameler har et herligt ansigtsudtryk. Jeg aner ikke, hvordan de er at bruge tid sammen med. De er jo ørkenens heste, men får man et lige så tæt forhold til sine kameler som sine heste? Jeg ved det ikke...

I Ree Dyrepark, hvor jeg sidst har set kameler IRL, kan man få en ridetur. Tror at det mest er for børn, men skal ikke kunne sige, om voksne også kan få sig en tur. Jeg forsøgte ikke, men holdt lidt øje med kamelerne, der en gang i mellem var lidt stædige og bare stod stille. Der var to i gang, mens resten af flokken stod i nogle folder ved siden af. Jeg tog ret mange billeder, fordi jeg simpelthen ikke kunne lade være.


På et par af billederne nedenfor får kamelen en slags personlighed, men på de fleste af billederne er de "bare" en rekvisit, der straks sender vores associationer og tanker i gang. 

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET
























Ingen kommentarer:

Send en kommentar