tirsdag den 24. april 2012

Drømmer om: En Isabel Marant-nederdel


Som jeg skrev i sidste indlæg, så er jeg vild med Isabel Marant. Lige nu har jeg hendes nederdele på hjernen.

Ser I, Isabel Marant har nogle signatursilhouetter, som hun vender tilbage til sæson efter sæson. Det kan godt være, at hun er california sporty dette forår og saloon cool til efteråret, men egentlig ændrer hendes kollektioner sig ikke så forfærdelig meget

Hendes signatur-nederdel sidder ofte tæt og stramt fra talje (fx med noget elestikrynk) og ned mod hoften, men flagrer så ud fra hofte og ned til omkring midt på låret. Der vil ofte være noget flæseværk. Nogle gange mange flæser og andre gange få. Nederdelen er altid kort, men hvor kort varierer. Ligesom materialet, mønstret og farven.
Hun formår at lave mange forskellige nederdele, der alligevel følger samme gennemgående stil (selvom jeg tydeligvis har svært ved at gøre rede for den).

Det er mere stilen, end det er én specifik nederdel, jeg er ude efter. Derfor leder jeg også blandt andre mærker end Isabel Marant, da jeg gerne vil finde en lidt billigere version. Zara er et godt bud. De har ikke nogen lige nu, som lokker, men de har ofte nederdele af denne type.

Øverst er det kollektionen for den kommende sæson Fall 2012. De nederdele kan vi glæde os til og spare op til, hvis vi vil. På catwalken til den kollektion, som er i butikkerne lige nu - spring 2012-  fandt jeg ikke nogen nederdele, men det betyder ikke, at man ikke kan få en Isabel Marant-nederdel i denne sæson. Se bare denne nederdel fra You He She, som ser enorm lækker ud.
Men lad os kigge tilbage på nogle af de tidligere sæsoner, så I virkelig kan se, hvad jeg mener med en Isabel Marant-nederdel!


SS 2011 var en fantastisk lækker kollektion. Jeg var især vild med den lilla nederdel, som også kom i to kjole-versioner. En tubedress og en kjole med korte ærmer. Jeg så kjolerne, da jeg var i Berlin sidste sommer og græd lidt indvendigt over, at jeg ikke bare kunne købe en af dem. Selvom Isabel Marant ikke er det dyreste af tøjmærker, så er det ikke ligefrem studievenlige priser.
Den første nederdel er også rigtig pæn. Den har få, meget store, stive flæser, kan man næsten sige, og er meget kort.
Isabel Marant laver altid sæsonen must-have booties. Det er ikke det, som det handler om lige nu, men hun viser os, at støvler er gode til de søde skørter.



SS2010. Det er selvfølgelig mest i sommerkollektionerne, at vi får masser af nederdele, så vi springer lige AW2010 over og går 2 år tilbage. Her ser I otte forskellige nederdele, der alligevel er forholdsvis ens, ikke? Jeg ville gerne have dem alle sammen. Eller bare én af dem.


AW2009. Om det lige er kjoler eller nederdele er ligegyldigt i forhold til at lade sig inspirere. Det er snittet, der betyder noget. Og hendse kjoler ser i øvrigt også fantastiske ud med fx et lavtaljet bælte.



Spring/summer 2009. Endnu en dejlig sommerkollektion fyldt med dejlige nederdele. Jeg har også taget par flæsekjoler med, fordi de er så fine og minder om nederdelene. Her har vi både nederdele med mange flæser og dem med får, stive flæser. Kollektionen er i øvrigt lige så god inspiration i dag, som i 2009. Der er ingen af disse looks, der er umoderne i dag. Tværtimod. Det er altid rart at vide, at moden ikke altid skifter hele tiden. Jeg vil gerne se sådan ud hele sommeren - minus nipple slip;)

1 kommentar:

  1. Fantastisk indlæg! Jeg er også pjattet med IM's nederdelslook. Hvis du laver et indlæg med nederdels-inspiration, har du en fast læser her :-)

    (Men det har du nu alligevel......)

    Mvh
    Mette

    SvarSlet