torsdag den 21. juni 2012

Alexas bluse


Da jeg skrev om boho i går, så er det netop en bluse som denne, Alexa Chung her har på, som jeg pludselig har ledt efter i butikker og på trendsales. Jeg ville have fundet den for hippie/folklore/shabby chic-agtig  for et år siden, men lige pludselig - som mode gør ved én- synes jeg, at bluser som denne er helt rigtige. 

Jeg ved ikke, om man skal kæmpe imod mode? De fleste griller, jeg får, bliver jeg hurtigt træt af igen - især hvis det bliver en reel trend, for så bliver det overeksponeret. Nogle gange skal griller ikke føres ud i livet. De skal blot fodres med modeblade, blogs og vinduesshopping, og så går de automatisk over. 
Mange går jo også efter at finde en (personlig) stil i stedet for at følge sæsonprægede tendenser, for stil bliver aldrig umoderne... eller noget. Jeg er nogle gange enig. Men nogle gange er det også kedelig at være fornuftig - nogle gange skal man bare forelske sig, fordi man gør det, og ikke tænke så meget over det.

Min boho-grille kan i hvert fald ikke stoppes - den har jeg allerede handlet på!

2 kommentarer:

  1. Hvis man synes det er kedeligt at være fornuftig skal man lade være.

    Jeg synes det er skønt at være fornuftig - for det meste, og når jeg ikke synes det er jeg ind i mellem ufornuftig.

    Så det er sjældent jeg køber noget voldsomt trendpræget. Jeg elsker pasteller og ville voldsomt gerne iføre mig dem fra top til tå på bedste kappa-gamma-zeta-beta vis, men jeg elsker en garderobe der kan kombineres på kryds og tværs, og der fungerer pasteller ikke særlig godt, så jeg har holdt mig til sort, hvid og grå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også skønt med en garderobe, der kan kombineres på kryds og tværs:) Min garderobe må bare gerne være lidt eklektisk, så jeg kan klæde mig forskelligt alt efter humør.

      Selvfølgelig er shopping en smagssag - og nogle elsker at planlægge deres garderobe, mens andre foretrækker at impulsshoppe. Nogle elsker at være med på tendenserne, mens andre hader det. Nogle sælger ud af garderoben, når de ikke gider tøjet mere, mens andre gemmer og gemmer og gemmer.

      Slet