fredag den 19. september 2014

School girl, girl!


Beklager billedkvaliteten; der skulle nok enten være lukket mere lys ind eller man skulle have brugt blitz. Sådan er det når, man først kommer hjem sent og det allerede er rimelig mørkt!

Jeg er jo begyndt på uni igen. Der er lidt mærkeligt, for det er år og dage siden, at jeg startede på Københavns Universitet. Og nu er jeg så havnet i Odense på Syddansk Universitet efter en lille udflugt til Aarhus Universitet. Ja, hvis I vil sammenligne Danmarks universiteter med hinanden, så vil jeg mene, at jeg har en smule indsigt.
RUC og AAU må I til gengæld ikke spørge mig om:)

Jeg har en bachelorgrad, så jeg er startet på en kandidatuddannelse. Det hjælper lidt i forhold til, at der trods alt ikke nogen teenagere på mit hold. Man ser til tider folk på gangene, som ser rædselsvækkende unge ud. Men ikke på mit hold. Jeg er sikkert blandt de ældste, men jeg ligner de andre. Stadigvæk.

Bum bum...
Syddansk Universitet virker ret tjekket, synes jeg. Det er ikke et som sådan et hyggeligt universitet, men beton har også en vis charme, og indretningen giver mening. Det er let at finde rundt, og det er let at finde hjælp. Og hvis man ikke var en gammel og sat kandidatstuderende bosat i Aarhus, så er der dælme også mange klubber og foreninger at gå i lag med...

Det er først og fremmest et meget anderledes sted end Aarhus og Københavns universiter på den måde, at på SDU har man blandet mange forskellige uddannelser i samme (store!) bygning, mens man mest bare færdes blandt medstuderende og folk fra lignende fag på både KU og AU. 
At alle ikke bare er hum-studerende (KUA), samfundsfagsstuderende (Kommunehospitalet) eller fra samme institut (Aarhus Universitet) gør, at diversiteten føles meget større, når man går rundt på gangene. Folk fra samme fag har det med at ligne hinanden i stil, udtryk og udstråling. Jeg synes, at folk ser meget forskellige ud i Odense. 
Derudover er der også bare sindsygt mange udenlandske studerende på SDU, så det er næsten helt eksotisk at komme til Odense. 

Nå, men pendlerliv x kandidatstudium = stor, tung rygsæk fyldt med tykke bøger og og en computer. Billederne her er fra i dag - en helt almindelig skoledag. Det skal også med på bloggen. Jeg er lige kommet hjem her. Nu ligger jeg i min seng og burde være faldet i søvn. I morgen skal jeg op kl 6, og jeg er IKKE et morgenmenneske;)
Sov godt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar