lørdag den 1. november 2014

Gode cocktails og old money stemning... St. Pauls Apothek


Bjarke og jeg havde en utrolig dejlig kæresteaften i går. Jeg har ingen billeder, så I må nøjes med et par stock photos fra aftenens bedste bar: St. Pauls Apotek.
Vi startede med vin og sushi - til mig. Bjarke spise thaimad og drak øl, og det var vældig hyggeligt:) Vi gik ned i byen og drak en øl på Englen, hvilket er en bar, som vi øjeblikket bruger rigtig meget. Deres baggård er virkelig fin at sidde i; der er meget hyggeligt (og jeg kan anbefale maden) og mens der altid er mennesker, er der sjældent overfyldt. Det var her, at vi kunne sidde og diskutere politik og tv-serier;)
Vi gik dernæst om på Frederiksbjerg, fordi vi gerne ville prøve en cocktail på St. Pauls Apothek. Et sted, som vi havde hørt gode ting om. Vi kom lige til sidste omgang. Man kan hurtigt drikke sig fattig et sted, hvor en cocktail koster 90-100 kroner, så måske meget godt, at vi ikke kunne blive der i længere tid! 
Til gengæld var det virkelig gode cocktails, Jeg fik en klassiker på stedet: L'Etoile - frisk, sød og syrlig. Bjarke fik en Odd Couture, som var en både sød, frisk og meget røget omgang. Meget lækker. Jeg har taget drinksmenuen med hjem, for der var 100 valgmuligheder, og det er svært for mig at overskue så mange options. Jeg er den dårligste i verden til at træffe valg, så jeg fik Bjarke til at vælge, uden at jeg så meget som kiggede på kortet.
Der var en utrolig sød betjening. Meget fin service med humor og venlighed. Og indretningen var old money, lækker, hyggelig med smukke møbler og ja, jeg var ret vild med stedet og stemningen til aftener,hvor man fx er ude med sin kæreste, og det skal føles lidt specielt.
Man følte lidt, at det var for et sted for det bedre borgerskab i Aarhus - gennemsnitsalderen var da også mere moden, end hvad man ellers kender fra bylivet i Aarhus, og folk var velklædte og ordentlige at se på, Men så kan man lege, at man selv er en rich bastard med en feriebolig ved Como-søen.... Det var pay day i går, og Bjarke og jeg følte, at vi efter et par uger på røven fortjente lidt luksus.
Faktisk tog vi efterfølgende os en sidste drink på Barstart - en anden lidt pebret cocktalbar, der dog lige pludselig ikke virkede så luxe længere efter et besøg på Apotheket. Der er ikke noget i vejen med deres drinks, men omgivelserne er ret kedelige. Det betyder også noget.
I Aarhus er Herr Bartels en tredje populær cocktailbar, hvor der fredag og lørdag altid er proppet, men her er musikken så øredøvende høj, at man ikke rigtig kan snakke sammen, så den sprang vi let og elegant henover i denne omgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar