søndag den 30. august 2009

Musik musik musik muuuuuuusik

I dag er det søndag, og i dag vil jeg såmænd bare fremhæve fem numre, som blandt andet fik plads på en spilleliste, jeg lavede igår, der hedder "Go away Johnny". ( Mine spillelister hedder altid ting som "Dyrekonfetti", "Pippihit", "mikado" og "kammuslinger" - hvad mine fingre nu lige skriver uden overvejelse. Der ligger altså intet i titlen, som antyder indholdet!)

1: Arcade Fire: Rebellion (Lies)
- efterhånden nogle år gammelt, da det stammer fra deres første album Funeral. Jeg har aldrig hørt Arcade Fire så meget, da jeg til min egen overraskelse aldrig rigtig flippede ud over albummet, der ellers dengang var årets store indie-hit. Siden da falder jeg imidlertid over et nummer i ny og næ. Som dette igår.

2: Mew: Beach
- Det nye album med Mew er meget mewsk og dog anderledes. Hele albummet holder, men nu tager jeg i første omgang dette nummer - det lyder rigtig godt!

3: Iron & Wine: Boy with a coin
-Hyggelig folk slash singer/songer-writer dude fra USA. Fint lille nummer.

4: The Apples in Stereo: Sunndal Song
- Det er et ret sejt album, der for mig i hvert fald er svært at sammenfatte i få ord. Dette nummer er (også) fantastisk.

5: Grizzly Bear & Feist: Service Bell
- Jeg ville lige have dette nummer med. Det er så fint. Dette år har godt nok stået i Grizzly Bears tegn (og Animal Collective), men da dette nummer er nyt for mig, så er det rigtig spændende. Jeg kan rigtig godt lide Feists stemme. Et lille skrøbeligt nummer. Alt for kort!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar