mandag den 28. februar 2011

Oscar 2011


Jeg sad som altid oppe hele natten og fulgte med i Oscar-showet, men øv, hvor var det en kedelig affære i år. Det var som om, der ikke var så mange stjerner med, så der var ufattelig få kjoler og - endnu værre - ufattelig få flotte kjoler. Ovenstående fire kjoler er de eneste, jeg har lyst til at fremhæve.

Selve showet var også keeeedeligt. Anne Hathaway var too much og irriterende (8 kjoleskifte og ingen af dem var fantastiske?) og James Franco virkede bedøvet. Han var fuldstændig fraværende i sit ansigt. De var ikke særlig sjove. Oveni det var der en masse kedelige taler. Der var heller ingen overraskelser. Alle favoritterne vandt. Jeg heppede på Colin Firth og Natalie Portman, så det var selvfølgelig all good. Hævnen vandt. Sejt. Men ellers... yawn. Jeg håber, at de finder på noget sjovere næste år!

Modemæssigt slår Golden Globes i år Oscar med flere længder.
Michelle Williams var i en flot Chanel-kjole, der bare desværre ikke helt passer til hendes kropstype. Og så har hun tegnet sine bryn op må en måde, der får hende til at se gammel ud. Men sød frisure.
Mila Kunis' kjole var henrivende. Bare den ikke havde været så lys. Snittet er fantastisk, men farven er en kedelig lys bælilla. Den bliver næsten grå og forvasket at se på. Jeg savner den fantastiske grønne kjole fra Golden Globes!
Cate Blanchet er i Givenchy couture. Kjolen var fantastisk og sej. Man kan fx diskutere om hun har en tallerken på brystet? Men jeg er vild med kjolen. Cates hår og makeup passer til.
Natalie Portman er højgravid, så det satte nogle begrænsninger i forhold til valg af kjole. Jeg er nu glad for, at hun valgte denne Rodarte-kjole i en kraftig blommelilla. Jeg er desværre knap så vild med hendes hår, som jeg synes skulle have været opsat.
Alle de andre kjoler i år var enten kedelige eller grimme. Sørgeligt!

2 kommentarer:

  1. Mit eneste forudgående kendskab til mr. Franco var fra Spiderman III og en "What Up With That?"-SNL-sketch, hvor han ikke når at tale. Og jeg forestiller mig at man har castet ham på sidstnævnte baggrund. "He will look good next to Anne." Jeg syntes også det var ret kedeligt, selvom F-ordet bestemt hjalp. Nu kommer der sikkert signalforsinkelse på, ligesom til Super Bowls Half-Time Show, næste gang :p "It's the A-me-ri-can Waaaay"

    SvarSlet
  2. Du har ret. F-ordet hjalp. Generelt hjalp Melissa Leos tale en lille smule på hele. Hun var tåkrummende crazy lady, ja, men hellere det end boring!

    SvarSlet