søndag den 15. maj 2011

karen walker ss11



Karen Walker er blandt de designere under modeugerne, som jeg altid tjekker ud blandt de første, fordi jeg ved, at hun og jeg deler smag. Eller hvad man nu siger. Jeg lader mig derfor inspirere meget mere direkte af hende fremfor Chanel, Lanvin og Givenshy. En Givenshy-kjole bare ubegribelig smuk. Jeg har ikke råd til den, men den er smuk!
Der er altså kollektioner, som er smukke at kigge på og så er der dem, som jeg "låner" fra, selv hvis jeg ikke lige har råd til selve tøjet. Men man kan låne fra stylingen: smøg bukserne op og hop i sorte pumps, sæt en sweater sammen med en yndig silkenederdel eller som hos Karen Walker: en bacis grå jersey-tee er lækker sammen med en lysegul nederdel? Det behøver ikke blive dyrt.
Jeg kan selvfølgelig "låne" fra rigtig mange kollektioner, men blandt dem, som jeg altid ved, at jeg bliver inspireret er: Isabel Marant, Cacharel, Erdem, Dries Van Noten, Karen Walker og Proenza Schouler.

Karen Walkers tøj er casual, quirky og langt fra det kedelige scandi-cool minimalistiske lag-på-læg oversize basic colour helvede, som har inficeret Norden (okay, jeg er lidt cranky på her område, selvom det da er meget fint tøj - bare ikke for mig).
Karen Walker er mest kendt for hendes seje solbriller (som jeg vil have!), men hendes hendes tøj er også awesome. Fine snit, fine print, dejlige farver, behageligt men ikke kedeligt... Hun opfinder aldrig den dybe tallerken eller påstår at gøre det. Hun gør bare det, hun kan, ekstremt sødt, lækkert og fint.

Jeg har vist en smule fra hendes forårskollektion 2010 her. Still cute, hvis man er til striber, navy og lysebrunt kernelæder?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar