fredag den 1. juli 2011

En lille skønhedssnak

Jeg er fascineret af blå mascara i øjeblikket. Det er vel sådan en rigtig 80'er-ting, men også i løbet af 90'erne kan jeg huske, at min tante brugte blå mascara tit. Det var ret fint, syntes jeg, men for mit eget vedkommende blev makeup fra starten noget som skulle forskønne det naturlige og ikke noget med vilde farver.

Faktisk interesserede makeup mig i lang tid ikke specielt meget, men jeg er blevet en beautyfan her på det seneste. Beautyblogs og skønhedssiderne i modebladene læses grundigt, mens jeg langsomt får bedre og bedre styr på the basic rules.
Jeg er stadig håbløst forvirret: Passer det at MAC pensler til 300-400 kroner gør en synlig forskel i forhold til Nilens Jord-pensler til 100 kroner? Hvorfor skal man nogen gange bruge syntestiske pensler frem for naturlige og omvendt? Hvad er en primer egentlig og er den nødvendig? Hvor skal man lægge en highlighter? Og hvad er contouring egentlig? Hvor skal solpudderen lægges, så man ikke ser beskidt ud? Må man lægge foundation med fingrene eller bliver det pænere med pensel? Er økologiske produkter egentlig gode for huden? Er det tilfældigt, at de mest "hypede" produkter kun kan købes i udlandet (Nars, Make Up Forever, Urban Decay m.m.) Er parabener så farlige, som de gøres til? Og er det rigtigt, at man ikke kan leve uden Marrocan Oil til håret, Kiehl's Creme de Corps til kroppen og Diors Creme de Rose Lip Balm til læberne?

Jeg har ikke råd til alle "mirakelprodukterne", men hver måned tilføjes nye nøje udvalgte produkter til mit beautyforråd. Mange gange læser jeg brugeranmeldelser på internetsiden Makeup Alley, hvis jeg vil sikre mig, at produktet virker efter hensigten, før jeg investerer i det.

I denne måned har jeg købt en Youngblood mineralpudder, som tilmed er god til kombineret eller uren hud, samt to NARS produkter, der var på tilbud i går på HQhair. Jeg købte faktisk også en HD pudder fra E.L.F., som jeg glæder mig til at prøve. E.L.F. står for Eyes Lips Face og er et nyt hypet mærke, der samtidig er helt ekstremt billigt. Fx kan man få øjenskygger, eyelinere og læbestifter til under 15 kroner stykket og et fin anmeldt penselsæt til 75 kroner. I sidste måned købte jeg også en vandfast mascara fra Maybelline: The Colossal. Det er den bedste mascara, jeg har prøvet i flere år, så det har jeg stadig optur over. Den klumper ikke, den giver fylde og forlænger vipperne samt er let at lægge. Bravo.

Om det bliver til en blå mascara i denne måned, ved jeg ikke, men pigen på billedet ser da sej ud. Billedet er fra dansk Elle, og jeg tror, at Kim Grenaa har stylet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar