onsdag den 9. november 2011

Charleston on my mind


Jeg glæder mig sindssygt meget til forårets Charleston trend. Jeg er ligelad med årstiden. Jeg vil bare dykke ned i 1920'erne lige nu samt drikke mint juleps non stop. Her er nogle af de kollektioner, der har ladet sig inspirere af Den Store Gatsby og moden fra jazztiden. 

Øverst er det Etro, der eksperimenterer med tribal og etnoprints sammen med den smukke 1920'er silhouet. Læg mærke til kjolelængderne og det lave tyngdepunkt. Jeg er så klar på at få taljerne ned igen. 


Her er det vintagemærket Imitation Of Christ, som i øvrigt holdt et meget utraditionelt modeshow ved at afholde et bryllup samtidig. Et rigtigt bryllup, vel at mærke. Til at starte med blev Lydia Hearst og hendes mand gift. Derudover gik de ned af catwalken efterfulgt af modellerne/gæsterne (I don't know?). 
Mange af kjolerne var autentiske kjoler fra 1920'erne, som jeg er helt betaget af. Hold da op, hvor er de flotte.


Philosophy tænkte også i Charleston-tanker. Selv skoene er tro mod tiden og har lave hæle med en rem. Meget pæne. Der var subtile art deco prints på kjolerne. Kjolelængderne er lidt længere end hos fx Etro. Jeg ved ikke, om snittet begrænser sig udelukkende til 1920'erne, men lige meget hvad, så kan jeg sagtens se mig selv have en fest i en Philosophy kjole. Så skal man bare have fat i et cigaretrør og lidt fjerboa, non?


Sidst men ikke mindst, Ralph Lauren. Det amerikanske designikon viste ikke kun festtøj, men valgte også at lade sig inspirere af 1920'erne i hverdagstøjet. Det falder dog ikke lige så meget i min smag som festtøjet, så vi nøjes med kjolerne fra den sidste del af RLs show. Det er nemlig festerne - dansen, musikken, drikkevarerne, tobakken - jeg føler mig draget mod. Fine kjoler af silke med pailetter og perler! 
Jeg må snart holde den temafest, jeg altid går og vrøvler om. Desværre er temafester ikke så populære blandt mange af mine venner, men altså, mint juleps og jazz. Det kan ikke gå helt galt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar