lørdag den 3. september 2011
rødvinsfeber
Vi røg på rødvinen i går. Og øl. Og det har været en hård dag. En god dag. Rundt i Aarhus... I aften går det løs igen. Så ikke så meget liv her på bloggen i dag. kilde: fashion gone rogue
fredag den 2. september 2011
Wild Nothing
Der er festuge i Aarhus, så arrangementerne står i kø for at lokke folket i byen. Jeg har faktisk ikke tjekket programmet ud, men i aften spiller amerikanske Wild Nothing på Voxhall. Det er rigtig godt. Lyt selv til nummeret Chinatown.
Apropos Aarhus Festuge. Alle snakker om RebelTown (arrangeret af ArtRebels - dem der også laver Trailer Park Festival). Jeg var dernede i søndags, da det åbnede og bevares, det er da meget cool. Men hvad sker der for, at Aarhus til syneladende har så mange mindreværkskomplekser at vi skal have fløjet Københavns hipsterenklave nummer 1 ind for at lave young cool urban stuff til festugen?
Wello, vi får også fløjet fint besøg ind fra København i weekenden, så jeg er med på tendensen... Man skal ikke undvære indspark fra hovedstaden;)
Turks Fruit
Supersej editorial fra L'Officiel NL. Den er i øvrigt stylet af en af mine yndlingsstylister Sebastien Cambos. Jeg har fundet denne serie fra hans hjemmeside. Find flere af hans editorials her.
torsdag den 1. september 2011
Aftenen i går
Bjarke og jeg er på vej ud af døren her. Vi skal besøge en kammerat, før vi skal ned på Voxhall og høre Oh Land.
Koncerten blev kritiseret rigtig meget af mine venner bagefter, som syntes, at lyden var off, hendes stemme var problematisk og hendes udtalelser mellem numrene klodsede. Jeg er ikke uenig, men jeg var til gengæld slet ikke så kritisk indstillet. Jeg skulle bare drikke nogle øl og høre noget popmusik. Det var en rigtig god aften og jeg fik, hvad jeg havde forventet.
Koncerten blev kritiseret rigtig meget af mine venner bagefter, som syntes, at lyden var off, hendes stemme var problematisk og hendes udtalelser mellem numrene klodsede. Jeg er ikke uenig, men jeg var til gengæld slet ikke så kritisk indstillet. Jeg skulle bare drikke nogle øl og høre noget popmusik. Det var en rigtig god aften og jeg fik, hvad jeg havde forventet.
onsdag den 31. august 2011
årets mange modereklamer part 3
Jeg får ikke alle de store mærkers reklamer med i denne omgang, men dette er sidste indlæg om årets modereklamer.
Ovenover er det brasilianske Raquel Zimmerman for Alexander Wang. Jeg synes, at reklamen er cool og rammer sin målgruppe. Jeg har aldrig været en die hard Wang-lover, som der ellers findes en del af i blogland, men der er flere gode pieces i hans seneste kollektion. Accessorie-wise er han virkelig dygtig, selvom jeg hellere ville være nøgen end have sandalstøvlerne på første billede på!
Fendis reklamer er på den ene side rigtig flotte i denne sæson. Jeg kan godt lide konceptet med et atalier som kulisse og Anja Rubik som muse. Desværre hader jeg Anja med sort paryk. Jeg synes, at den næsten ødelægger alle billederne fra serien. Måske ville jeg i det hele taget vælge en anden end Anja Rubik til denne histoire og kollektion. Jeg valgte dette billede, fordi det var den, Fendi selv havde valgt at bringe i det seneste engelske Vogue.
Guccis seneste kampagne ligner meget det, som de har lavet de seneste sæsoner, så der er en lige linje i forhold til branding, men jeg synes ikke, at den udtrykker det samme som kollektionen gør på catwalken. Jeg er heller ikke sikker på, at jeg forstår valget af Abbey Lee som centrum for kampagnen. Jeg plejede at være vild med hende, men jeg synes ikke, at hun er så god med platinblond hår. Jeg foretrækker den anden model Sigrid Agren, som desværre svæver lidt i bagrunden på de fleste billeder.
Louis Vuitton har ramt en god tone i deres efteråskampagne i forhold til kollektionen. Det er en kollektion, der både lugter af retro og fetisch. Det spiller kampagnen også på, men uden at det virker kostumeagtigt. Danske Gertrud Hegelund er med på et af billederne i kampagnen (nummer to billede her - hun er øverst).
Givenchys kollektion var en af mine favoritter i dette efterår. Billederne lever ikke helt op til mine forventninger. Her har jeg valgt to billeder med italienske Mariacarla Boscono, men Kristen McMenamy, Natalia Vodianova og Naomi Campbell er også kampagnepiger. De sidder på samme måde på en pude og virker panteragtige... Jeg synes ikke, at det er dårligt, men jeg havde forventet noget mere.
Moschino er taget til Venedig. Jeg synes ikke, at kollektionen er så god i år. Tøjet ligner for meget kostumer til et udklædningsbal, men reklamerne er gode. De virker som de skal, når man bladrer i bladet. Man stopper op. Man får både et tydeligt billede af selve tøjet, men man får også en historie og nogle andre detaljer at kigge på.
Farverne er flotte og tøjet er ligeså. Proenza Schouler er et af mine yndlingsmærker (på afstand - jeg har ikke råd til deres tøj). Jeg kan lide valget af modellen, men alligevel er jeg skuffet. Jeg mangler et eller andet.
Sonia Rykiels reklamer er ikke noget særligt, men de virker efter hensigten. Tøjet ser smart ud på franske Constance Jablonsky, og man kan fornemme, at man kan gå på café og være smuk og cool i tøjet. Jeg er ret vild med Rykiel... Jeg føler mig ramt. Det er ikke genialt, men dygtigt.
Versace har fået en opblomstring det sidste halve år. Mærket har fået en masse opmærksomhed. Først annoncerede H&M, at Versace var det næste high end mærke, som skulle lave en kollektion for high street kæden. Derefter begyndte Lady Gaga at gå med en masse vintage Versace. Efterårskollektionen har også mange vintage Versace-referencer. Det er skarpt skåret og sexet på en måde, der slet slet ikke appellerer til mig, men jeg er alligevel tiltrukket af tøjet og særligt af denne kampagne. Saskia De Braw har en krop som Lara Stone, men et androgynt ansigt som Stella Tennant og Iris Strubegger. Jeg er helt vild med hende.
Jeg er også helt vild med Raquel Zimmerman, som har lavet helt vild mange kampagner dette eftertår. Her er hun ansigt (og krop) for Yves Saint Laurent. Jeg synes, at kampagnen er rigtig god. Kollektionen er meget smuk, og billederne videregiver dette.
Det var så det. Ikke flere "reklameanmeldelser" fra mig i denne sæson. Jeg fik som sagt ikke alle de store modehuse med, men jeg fik 30 reklamer med. Det må være nok;)
Ovenover er det brasilianske Raquel Zimmerman for Alexander Wang. Jeg synes, at reklamen er cool og rammer sin målgruppe. Jeg har aldrig været en die hard Wang-lover, som der ellers findes en del af i blogland, men der er flere gode pieces i hans seneste kollektion. Accessorie-wise er han virkelig dygtig, selvom jeg hellere ville være nøgen end have sandalstøvlerne på første billede på!
Fendis reklamer er på den ene side rigtig flotte i denne sæson. Jeg kan godt lide konceptet med et atalier som kulisse og Anja Rubik som muse. Desværre hader jeg Anja med sort paryk. Jeg synes, at den næsten ødelægger alle billederne fra serien. Måske ville jeg i det hele taget vælge en anden end Anja Rubik til denne histoire og kollektion. Jeg valgte dette billede, fordi det var den, Fendi selv havde valgt at bringe i det seneste engelske Vogue.
Guccis seneste kampagne ligner meget det, som de har lavet de seneste sæsoner, så der er en lige linje i forhold til branding, men jeg synes ikke, at den udtrykker det samme som kollektionen gør på catwalken. Jeg er heller ikke sikker på, at jeg forstår valget af Abbey Lee som centrum for kampagnen. Jeg plejede at være vild med hende, men jeg synes ikke, at hun er så god med platinblond hår. Jeg foretrækker den anden model Sigrid Agren, som desværre svæver lidt i bagrunden på de fleste billeder.
Louis Vuitton har ramt en god tone i deres efteråskampagne i forhold til kollektionen. Det er en kollektion, der både lugter af retro og fetisch. Det spiller kampagnen også på, men uden at det virker kostumeagtigt. Danske Gertrud Hegelund er med på et af billederne i kampagnen (nummer to billede her - hun er øverst).
Givenchys kollektion var en af mine favoritter i dette efterår. Billederne lever ikke helt op til mine forventninger. Her har jeg valgt to billeder med italienske Mariacarla Boscono, men Kristen McMenamy, Natalia Vodianova og Naomi Campbell er også kampagnepiger. De sidder på samme måde på en pude og virker panteragtige... Jeg synes ikke, at det er dårligt, men jeg havde forventet noget mere.
Moschino er taget til Venedig. Jeg synes ikke, at kollektionen er så god i år. Tøjet ligner for meget kostumer til et udklædningsbal, men reklamerne er gode. De virker som de skal, når man bladrer i bladet. Man stopper op. Man får både et tydeligt billede af selve tøjet, men man får også en historie og nogle andre detaljer at kigge på.
Farverne er flotte og tøjet er ligeså. Proenza Schouler er et af mine yndlingsmærker (på afstand - jeg har ikke råd til deres tøj). Jeg kan lide valget af modellen, men alligevel er jeg skuffet. Jeg mangler et eller andet.
Sonia Rykiels reklamer er ikke noget særligt, men de virker efter hensigten. Tøjet ser smart ud på franske Constance Jablonsky, og man kan fornemme, at man kan gå på café og være smuk og cool i tøjet. Jeg er ret vild med Rykiel... Jeg føler mig ramt. Det er ikke genialt, men dygtigt.
Versace har fået en opblomstring det sidste halve år. Mærket har fået en masse opmærksomhed. Først annoncerede H&M, at Versace var det næste high end mærke, som skulle lave en kollektion for high street kæden. Derefter begyndte Lady Gaga at gå med en masse vintage Versace. Efterårskollektionen har også mange vintage Versace-referencer. Det er skarpt skåret og sexet på en måde, der slet slet ikke appellerer til mig, men jeg er alligevel tiltrukket af tøjet og særligt af denne kampagne. Saskia De Braw har en krop som Lara Stone, men et androgynt ansigt som Stella Tennant og Iris Strubegger. Jeg er helt vild med hende.
Jeg er også helt vild med Raquel Zimmerman, som har lavet helt vild mange kampagner dette eftertår. Her er hun ansigt (og krop) for Yves Saint Laurent. Jeg synes, at kampagnen er rigtig god. Kollektionen er meget smuk, og billederne videregiver dette.
Det var så det. Ikke flere "reklameanmeldelser" fra mig i denne sæson. Jeg fik som sagt ikke alle de store modehuse med, men jeg fik 30 reklamer med. Det må være nok;)
Oh Land på Voxhall
Oh Land spiller i aften på Voxhall. Der er udsolgt, så det er lidt svært at anbefale koncerten til jer, der ikke har købt billet. Jeg glæder mig til at se hende live og høre noget glad popmusik. Jeg holder lidt med hende, fordi hun er dansk og virker til at klare sig godt i udlandet.
Mit indlæg om Oh Land for nogle måneder siden er i øvrigt et af de mest læste indlæg på min blog.
Billedet er fra Costume, hvor hun var på forsiden af sidste nummer.
Mit indlæg om Oh Land for nogle måneder siden er i øvrigt et af de mest læste indlæg på min blog.
Billedet er fra Costume, hvor hun var på forsiden af sidste nummer.
Hamborg
Så blev den årlige læsegruppen-og-SteenP-tur afholdt, og vi var i Hamborg - Berlins undervurderede lillebror. Weekenden fortaber sig allerede i tågerne. Skøn blanding af dødsdruk og dødstømmermænd. 4 flotte unge fyre, der indtog et sagesløst hostel i bydelen Altona.
Af udflugter blev det til gåture i byens kvarterer. Sternschanze og Skt. Pauli er hyggelige steder med små gader og gode barer og caféer. Hafencity kan godt undværes medmindre man er til kassearkitektur.
Vi fik frekventeret forskellige barer og klubber.
Om torsdagen blev Kulturhaus i Sternschanze besøgt. Et halvtrashet sted a la Stengade30 med 3 scener med forskellig musik.
Fredag var vi på klubben Üebel und Gefärlich i bygningen Bunker på femte sal (hot tip: rabat i baren, hvis man bærer en Smallville Records t-shirt). En cool klub med sødt personale og gode dobbeltvodka drinks.
Lørdag frekventerede vi Wagenbau, som er en rustikt indrettet klub i nogle lokaler, der vist nok har været brugt til at reparere/bygge togvogne. Igen en klub med 3 scener.
Fredagen bød på deep house med Session Victim/Matthias Reiling og tech/soul Soulphiction aka Jackmate/Philpot. Særligt sidstnævnte brillierede ved at spille en blanding af house/techno med live soulvokal - det lyder mærkeligt, ja, men det lød virkeligt godt.
Lørdag ramte vi Wagenbau ved 04tiden hvor Bardia Salour og Homie spillede back2back og kl ca. 04.55 ramte tracket, jeg vil huske turen for - en ganske funky sag:
Hvis man er i byen og vil høre elektronisk, kan det anbefales at tage et smut forbi Smallville Records på Hein-Hoyer-Strasse 56, der har åbent torsdag til søndag fra 14-20. Her kan man finde festflyers samt spørge personalet, der ved hvor byens fester foregår.
// Steen P
Af udflugter blev det til gåture i byens kvarterer. Sternschanze og Skt. Pauli er hyggelige steder med små gader og gode barer og caféer. Hafencity kan godt undværes medmindre man er til kassearkitektur.
Vi fik frekventeret forskellige barer og klubber.
Om torsdagen blev Kulturhaus i Sternschanze besøgt. Et halvtrashet sted a la Stengade30 med 3 scener med forskellig musik.
Fredag var vi på klubben Üebel und Gefärlich i bygningen Bunker på femte sal (hot tip: rabat i baren, hvis man bærer en Smallville Records t-shirt). En cool klub med sødt personale og gode dobbeltvodka drinks.
Lørdag frekventerede vi Wagenbau, som er en rustikt indrettet klub i nogle lokaler, der vist nok har været brugt til at reparere/bygge togvogne. Igen en klub med 3 scener.
Fredagen bød på deep house med Session Victim/Matthias Reiling og tech/soul Soulphiction aka Jackmate/Philpot. Særligt sidstnævnte brillierede ved at spille en blanding af house/techno med live soulvokal - det lyder mærkeligt, ja, men det lød virkeligt godt.
Lørdag ramte vi Wagenbau ved 04tiden hvor Bardia Salour og Homie spillede back2back og kl ca. 04.55 ramte tracket, jeg vil huske turen for - en ganske funky sag:
Hvis man er i byen og vil høre elektronisk, kan det anbefales at tage et smut forbi Smallville Records på Hein-Hoyer-Strasse 56, der har åbent torsdag til søndag fra 14-20. Her kan man finde festflyers samt spørge personalet, der ved hvor byens fester foregår.
// Steen P
Makeup I want!
Jeg er blevet lidt af en skønhedsjunkie på det seneste. Det vil sige, at jeg kan mærke, at bestemte produkter skriger om at blive købt af mig, selvom jeg ikke rigtig behøver noget makeup i øjeblikket. Desuden går jeg med makeup ca 2 gange i ugen, så min produkthungren er ikke nødvendigvis kun brugsorienteret. Jeg kunne sikkert sagtens klare mig med en mascara og en blush! I hvert fald i hverdagen.
Well, jeg er altså blevet lidt hooked på disse seks produkter, der tilsammen vil koste omkring 1300 kroner. Det har jeg ikke råd til. Slet ikke i denne forbandede måned!
1) Benefit er et rigtig godt mærke. Mærket findes ikke i danske butikker, men jeg har en blush derfra, som jeg købte på min sidste ferie. Benefit findes til gengæld mange steder på nettet (blandt andet feelunique). Deres benetint er en prisbelønnet lip og cheek stain. Jeg har prøvet den i Sephora i Krakow. Farven er fin. Den løber lidt, men holder godt og ser smuk ud på læber og kinder.
Jeg elsker personligt lip stains og lip tints, da jeg elsker farver på læberne uden den klistrede følelse, som gloss og læbestift giver.
2) Hoola Bronzeren fra Benefit er også prisbelønnet. Jeg har egentlig allerede en solpudder (fra Dior, så den var dyr, og derfor tænkte jeg, at jeg ikke behøvede andre), men der er så meget glitter i den, og den er lidt for orange eller varm i farven til, at den passer til alt. Jeg har set mig lidt varm på denne her, som jeg ikke har prøvet, men som jeg forestiller mig er helt rigtig.
Jeg lægger en bronzer under kindbenet for at skabe en illusion om tydeligere kindben og så bruger jeg en rouge på æblet eller øverst på kindbenet.
3) Urban Decay Naked Pallette har jeg skrevet om før. Min veninde har nu fået den. Hun er ikke så god med øjenskygger, men tænkte, at denne kunne dække hendes behov. Hun siger, at den lever op til forventningerne og anbefaler den videre. Det stemmer godt overens med alt, hvad der bliver skrevet på nettet. Den kan købes på blandt andet beautybay og hqhair.
4) Too Faced eye primere er også hypet på nettet. En primer får makeuppen til at holde bedre. Mange oplever, at øjenskygger lægger sig i render omkring globelinjen efter nogle timer, men det skulle Too Faced sørge for, at den ikke gør. Den fås i flere varianter. Jeg ønsker mig den originale, men den findes også fx i en glitterudgave og én udgave som udjævner rødmen.
5) Denne exfoliator har ikke noget med makeup at gøre, men jeg tror, at den er rigtig god i forhold til at holde hudorme i skak og fjerne gammel hud. AHA/BHA skulle være de stoffer, der hjælper med det. Murad er et rigtig godt mærke, men det er meget dyrt, så måske skulle jeg lede videre efter en exfoliator, der kan det samme, men er billigere.
6) Det kan nogle dage (de fleste dage) være lidt i overkanten at bruge foundation, så en tinted dagcreme kan være mellemtingen mellem ingen makeup og for meget makeup. Det er ikke meningen, at man bliver farvet som sådan, men mere at ens hudtone bliver ensartet på en meget naturlig måde. Denne tintet moisturizer fra Jane Iredale er jeg blevet anbefalet. Den er økologisk og meget dyr, så jeg ender nok med at finde en anden. Et billigere alternativ er at blande en smule foundation med sin dagcreme, før man lægger den på om morgenen. Lige nu har jeg bare kun mineral pudder, og det virker ikke helt på samme måde, synes jeg.
tirsdag den 30. august 2011
årets mange modereklamer part 2
En kontrakt med Calvin Klein er noget af det mest lukrative en model kan opnå, og selvfølgelig er det verdens p.t. mest eftertragtede model, Lara Stone, som er ansigtet udadtil i disse år. Tidligere modeller tæller ikoner som Kate Moss, Christy Turlington og Natalia Vodianova. Om denne kampagne går over i historien er nok tvivlsom, men om ikke andet er det fint at få set Lara Stone uden afblegede bryn.
Efterårets Balmain-kollektion blev den sidste for designeren Christophe Decarnin, der stopper på grund af stress og uenigheder med bestyrelsen. Hans design får imidlertid med sikkerhed en plads i historien. Han fik støvet det eksklusive modehus af og var manden bag Balmania-bølgen for nogle år siden. Hans sidste kollektion var langt fra den bedste, og jeg er heller ikke overbevist af kampagnen, men selv bundniveauet er højt. Godkendt.
Christopher Bailey laver fantastiske kollektioner for Burberry, men på det seneste har kampagnerne manglet lidt wow-faktor. Denne kampagne er klassisk Burberry. Hverken værre eller bedre.
Dolce & Gabbana viste nærmest to kollektioner under sidste modeuge. En feminin del med masser af kjoler og høje hæle, og en maskulin del med masser af suits og flade brogues. Det er derfor meget fint, at Dolce & Gabbana har valgt en kampagne med en gruppe modeller i stedet for en enkel eller to. Jeg synes, at kampagnen viser det flotte tøj, og pigerne ser cool ud.. Jeg er ikke helt oppe at ringe, men jeg er bestemt tilfreds.
Aymeline Valade (helt til højre) var en af de modeller, der fik sit gennembrud ved sidste modeuge. Modsat de fleste nye topmodeller, der er omkring 16 år, så er Aymeline midt i 20'erne. Det er altid rart med et ansigt, der viser, at man ikke er old and done, når man når min alder;) Valade er flot, og jeg synes, at hun er et godt valg til Etros kampagne.
Jeg er rigtig glad for Jil Sanders kampagne. Pigens udtryk er interessant. Jeg kan rigtig godt lide det grafiske look: silhouetten og farverne. Jeg synes, at kampagnen er med til at gøre Jil Sanders seneste kollektion mere cool, end den ville have været uden kampagnen. Rigtig godt!
Endnu en kampagne til Aymeline Valade. Her sammen med Kasia Struss. Flotte farver. Godkendt.
Det er bombastisk. Overjordisk. Storladent. Meget filmisk. Det ligner næsten en filmplakat for den næste gotiske eventyrsfilm af Guillermo del Toro med referencer til noget fra Tolkien? Den er meget flottere på print end på computeren. Til gengæld får jeg ikke lyst til at få noget Alexander Mcqueen. Brandmæssigt er denne kampagne slet ikke rettet mig, men det gør nok ikke så meget: jeg har ingen penge alligevel.
Denne kampagne er til gengæld lige i øjet, hvis målet var at kapre mig som kunde (desværre har jeg stadig ingen penge). Jeg ville ønske, at jeg kunne købe hele Mulberrys kollektion. De har ramt det pigede, det landengelske, det preppy, det praktiske og det søde på en og samme tid. Jeg elsker kulisserne, og modellerne er velvalgte. Rigtig, rigtig god kampagne.
Jeg elsker Valentinos delikate kjoler og romantiske univers. Deres efterårskollektion er henrivende, men kampagnen skuffer lidt. Modellerne er velvalgte (danske Caroline er i midten), men jeg ville ønske, at de havde valgt et mindre sløret udtryk. Der er en spøgelsesstemning over billederne, hvilket er fint nok, men Valentinos udtryk er så detaljeret og fint, at man bare gerne ville kunne se noget mere.
Ps. der kommer en part 3, og det er det så det:)
Efterårets Balmain-kollektion blev den sidste for designeren Christophe Decarnin, der stopper på grund af stress og uenigheder med bestyrelsen. Hans design får imidlertid med sikkerhed en plads i historien. Han fik støvet det eksklusive modehus af og var manden bag Balmania-bølgen for nogle år siden. Hans sidste kollektion var langt fra den bedste, og jeg er heller ikke overbevist af kampagnen, men selv bundniveauet er højt. Godkendt.
Christopher Bailey laver fantastiske kollektioner for Burberry, men på det seneste har kampagnerne manglet lidt wow-faktor. Denne kampagne er klassisk Burberry. Hverken værre eller bedre.
Dolce & Gabbana viste nærmest to kollektioner under sidste modeuge. En feminin del med masser af kjoler og høje hæle, og en maskulin del med masser af suits og flade brogues. Det er derfor meget fint, at Dolce & Gabbana har valgt en kampagne med en gruppe modeller i stedet for en enkel eller to. Jeg synes, at kampagnen viser det flotte tøj, og pigerne ser cool ud.. Jeg er ikke helt oppe at ringe, men jeg er bestemt tilfreds.
Aymeline Valade (helt til højre) var en af de modeller, der fik sit gennembrud ved sidste modeuge. Modsat de fleste nye topmodeller, der er omkring 16 år, så er Aymeline midt i 20'erne. Det er altid rart med et ansigt, der viser, at man ikke er old and done, når man når min alder;) Valade er flot, og jeg synes, at hun er et godt valg til Etros kampagne.
Jeg er rigtig glad for Jil Sanders kampagne. Pigens udtryk er interessant. Jeg kan rigtig godt lide det grafiske look: silhouetten og farverne. Jeg synes, at kampagnen er med til at gøre Jil Sanders seneste kollektion mere cool, end den ville have været uden kampagnen. Rigtig godt!
Endnu en kampagne til Aymeline Valade. Her sammen med Kasia Struss. Flotte farver. Godkendt.
Det er bombastisk. Overjordisk. Storladent. Meget filmisk. Det ligner næsten en filmplakat for den næste gotiske eventyrsfilm af Guillermo del Toro med referencer til noget fra Tolkien? Den er meget flottere på print end på computeren. Til gengæld får jeg ikke lyst til at få noget Alexander Mcqueen. Brandmæssigt er denne kampagne slet ikke rettet mig, men det gør nok ikke så meget: jeg har ingen penge alligevel.
Denne kampagne er til gengæld lige i øjet, hvis målet var at kapre mig som kunde (desværre har jeg stadig ingen penge). Jeg ville ønske, at jeg kunne købe hele Mulberrys kollektion. De har ramt det pigede, det landengelske, det preppy, det praktiske og det søde på en og samme tid. Jeg elsker kulisserne, og modellerne er velvalgte. Rigtig, rigtig god kampagne.
Jeg elsker Valentinos delikate kjoler og romantiske univers. Deres efterårskollektion er henrivende, men kampagnen skuffer lidt. Modellerne er velvalgte (danske Caroline er i midten), men jeg ville ønske, at de havde valgt et mindre sløret udtryk. Der er en spøgelsesstemning over billederne, hvilket er fint nok, men Valentinos udtryk er så detaljeret og fint, at man bare gerne ville kunne se noget mere.
Ps. der kommer en part 3, og det er det så det:)
Alana Zimmer street style
For det første er modellen Alana Zimmer åndssvagt smuk. For det andet har hun en ret god efterårsstil. Skriv bag øret. Skriv bag øret.
årets mange modereklamer part 1
Balenciagas kampagne er interessant set med danske øjne, da den danske model Juliane har en fremtrædende rolle. Reklamen er ikke fremragende, men jeg kan godt lide, at der med kulissen peges på noget industrielt og arkitektonisk, enkelt og elegant, som genfindes i tøjet.
Hos Chloé laver de altid smukke reklamer, der giver én lyst til at være 70'er naturliglækker og have pænt hår. Her er vi ude i naturen iført natur(slange)print. Det er meget pænt. Det er ikke blandt Chloés bedste reklamer, men den virker, som den skal.
Freja Beha er kampagnemodel for it-mærket Isabel Marant. Det er en meget rå og enkel reklame, der ikke stemmer helt overens med kollektionen, som er mere laid back, western chic og knap så rocket som her, men Freja er cool og kan sælge, så den skal nok virke efter hensigten...
Lanvins reklamer har altid et lille stænk af humor, hvilket er fint. Det er ikke første gang, at vi befinder os i en fornem stue. Denne gang er det Karen Elson og Raquel Zimmerman, der imiterer hinanden iført smukke Lanvinkjoler.
Supertalentet Elle Fanning, der spiller hovedrollerne i Super 8 og Somewhere, er ansigt for Marc by Marc Jacobs. Jeg synes, at hun gør det rigtig godt, men nu synes jeg også, at hun er supercharmerende i de førnævnte film.
Marc Jacobs er kendt for sine quirky kampagner, og dette år er ingen undtagelse. Helena Bonham Carter er super cookie i disse billeder, der som altid er fotograferet af Jurgen Teller.
Hailee Steinfeld spillede hovedrollen i True Grit og er hurtigt blevet annekteret af modeverdenen. Dette efterår er hun kampagnepige for Miu Miu. Det er nemt at sammenligne hende med Elle Fanning, da de er jævnaldrende, og der vinder Elle altså for mig. Hun virker bare sødere... Men faktisk er billederne for Miu Miu ganske fine. Nu er det også en virkelig fin kollektion...
Jeg kan ikke altid forstå Miuccia Pradas visioner. Hendes kollektioner ender som regel med at være blandt sæsonens mest omtalte og ombejlede, men de er sjældent umiddelbart smukke og endnu sjældnere sexede. Jeg ender ofte med at falde for dem, men lidt mod min vilje;) Hendes swinging sixties-kollektion passer godt ind i den kategori. Reklamerne består af en masse 15-årige piger i pradas mærkelige tøj. Det er ikke grimt, men også lidt... hmm? Danske Dorte er i øvrigt i blandt pigerne. Dog ikke på dette billede.
Freja er igen kampagnemodel for Chanel. Denne gang solo. Tidligere fransk Vogue-chefredaktør Carine Roifeld har stylet, og det er der kommet en bunke finurlige billeder ud af. På alle billeder er Freja i og omkring en fotobås, men nogle gange er hun klædt ud som mus og andre gange har hun som her en grå paryk på og pink øjenbryn. Jeg synes, at reklamerne er fine. Der sker noget mere og andet end blot model+tøj.
Stella McCartneys reklame er rigtig fint. Jeg elsker de hvidprikkede kjoler fra hendes kollektion. De fungerer meget fint på print.
Hos Chloé laver de altid smukke reklamer, der giver én lyst til at være 70'er naturliglækker og have pænt hår. Her er vi ude i naturen iført natur(slange)print. Det er meget pænt. Det er ikke blandt Chloés bedste reklamer, men den virker, som den skal.
Freja Beha er kampagnemodel for it-mærket Isabel Marant. Det er en meget rå og enkel reklame, der ikke stemmer helt overens med kollektionen, som er mere laid back, western chic og knap så rocket som her, men Freja er cool og kan sælge, så den skal nok virke efter hensigten...
Lanvins reklamer har altid et lille stænk af humor, hvilket er fint. Det er ikke første gang, at vi befinder os i en fornem stue. Denne gang er det Karen Elson og Raquel Zimmerman, der imiterer hinanden iført smukke Lanvinkjoler.
Supertalentet Elle Fanning, der spiller hovedrollerne i Super 8 og Somewhere, er ansigt for Marc by Marc Jacobs. Jeg synes, at hun gør det rigtig godt, men nu synes jeg også, at hun er supercharmerende i de førnævnte film.
Marc Jacobs er kendt for sine quirky kampagner, og dette år er ingen undtagelse. Helena Bonham Carter er super cookie i disse billeder, der som altid er fotograferet af Jurgen Teller.
Hailee Steinfeld spillede hovedrollen i True Grit og er hurtigt blevet annekteret af modeverdenen. Dette efterår er hun kampagnepige for Miu Miu. Det er nemt at sammenligne hende med Elle Fanning, da de er jævnaldrende, og der vinder Elle altså for mig. Hun virker bare sødere... Men faktisk er billederne for Miu Miu ganske fine. Nu er det også en virkelig fin kollektion...
Jeg kan ikke altid forstå Miuccia Pradas visioner. Hendes kollektioner ender som regel med at være blandt sæsonens mest omtalte og ombejlede, men de er sjældent umiddelbart smukke og endnu sjældnere sexede. Jeg ender ofte med at falde for dem, men lidt mod min vilje;) Hendes swinging sixties-kollektion passer godt ind i den kategori. Reklamerne består af en masse 15-årige piger i pradas mærkelige tøj. Det er ikke grimt, men også lidt... hmm? Danske Dorte er i øvrigt i blandt pigerne. Dog ikke på dette billede.
Freja er igen kampagnemodel for Chanel. Denne gang solo. Tidligere fransk Vogue-chefredaktør Carine Roifeld har stylet, og det er der kommet en bunke finurlige billeder ud af. På alle billeder er Freja i og omkring en fotobås, men nogle gange er hun klædt ud som mus og andre gange har hun som her en grå paryk på og pink øjenbryn. Jeg synes, at reklamerne er fine. Der sker noget mere og andet end blot model+tøj.
Stella McCartneys reklame er rigtig fint. Jeg elsker de hvidprikkede kjoler fra hendes kollektion. De fungerer meget fint på print.
Abonner på:
Kommentarer (Atom)


















































