tirsdag den 26. juni 2012

The Slip Dress


Jeg kan mærke, at jeg har fået et re-crush på den helt simple slip dress i silke for tiden. Meget 90'er agtig kjole. Den synes enkel, men tag ikke fejl: Der er plads til variationer i selv den enkleste kjole. It's all in the detail.


Det er en svær kjole. Den fremhæver deller og topmave, så det rette undertøj er vigtigt. Det er desuden ekstrem vigtigt med slanke, tonede arme. Alligevel er kjolen pænest på en krop med kvindelige kurver. Pigen med "søjlekroppen" skal vælge en anden kjole, tror jeg. Det samme skal pigen med "æbleform". Pærere og Timeglas - go ahead!


Øverst har vi først en amerikansk soap-stjerne, hvis navn jeg ikke kender. Kjolen er lige lovlig nedringet, men den er et godt eksemplet på hvor vampet en så simpel kjole kan være. Det ligner jo nærmest en natkjole, man tager på, når ens udkårne skal forføres. Meget sexet. Jeg er ikke sikker på, at kvinden bærer kjolen så flot, men kjolen gør et eller andet for mig. Jeg ser potentiale.

Ved siden af hende har vi en af mine absolutte yndlingsbloggere, nemlig Karla Deras fra Karla's Closet. Hendes kjole er i familie med soap-stjernens, men med en mere flatterende udskæring, og så klæder det kjolen at Karla har hofter. Karla er meget elegant her. I 1990'erne så min fantasibrudekjole cirka sådan ud. 


Kjolen findes også i sort. Først er der Emma Watson, som er sand 90'er minimalistisk i Calvin Klein. Hun har valgt en ekstrem svær udskæring, og jeg er heller ikke sikker på, at hun klarer den helt, men cuttet og længden er interessant.
Igen - jeg ser potentiale.

Så er det Ashley Olsen, der ser fabelagtig ud i enkel sort slip dress. Jeg er ikke så meget til skovalget, men ellers er hendes styling lige i øjet. 


Når jeg tænker på enkle kjoler i denne stil, så tænker jeg på mærker som Calvin Klein og Narciso Rodrigez.

Calvin Klein står blandt andet bag Jennifer Lawrences Oscar kjole i år.
Narciso Rodrigez' claim to fame er den efterhånden ikoniske kjole på Carolyn Bessette til hendes bryllup med John F. Kennedy Jr. Helt perfekt.


Man finder også eksempler slip dresses på catwalken i denne sæson. De to første billeder er fra Ralph Lauren, mens det sidste billede er Calvin Klein. 

1 kommentar:

  1. Det er en trend jeg rigtig godt kan lide, og som jeg ville ønske jeg selv kunne dyrke. Jeg er dog lidt afskrækket ved tanken da det netop hurtigt bliver meget vampet - og hvornår tager man sådan en kjole på? Og så fordi det kræver noget nær en perfekt krop for at fungere.

    - men pænt er det.

    SvarSlet