onsdag den 17. oktober 2012

Let's catch up on some beauty talk


Billedet her er fra før en fest, men jeg ser mere eller mindre ud sådan her her dag... I forhold til makeup altså. Nogle dage skal det gå meget hurtigt - så er mascara og lidt blush det vigtigste.

- For tiden prøver jeg OLAYs farvede dagcreme, der har været på tilbud i Matas. Den blev anbefalet på beautybloggen pudderdåserne som en af de bedre farvede dagcremer/ BB cremer på markedet.
Hvis jeg havde flere penge, havde jeg købt Origins' Vita Zing, som jeg har haft et par prøver på. Den kunne jeg bedre lide til mig end Olay.
Jeg har fra naturens side en lidt fedtet hud, og Olay er lidt for fed til min hud. Jeg skal nu nok få den brugt.

- Jeg bruger hver dag MACs paint pot i farven groundwork. Det er en lysebryn, mat cremet øjenskygge, der enten kan bruges alene eller som holdbar base for andre øjenskygger. Den får mine øjne til at stå mere frem - på en usynlig måde, og jeg bruger den ofte alene. Jeg bruger den på øjenlåget og lidt under øjet. Jeg bruger fingrene til at påføre.

- Hvis jeg har tid, bruger jeg også pudderøjenskygge. For tiden bruger jeg stort set kun MACs øjenskygge i farven Satin Taupe. En af de pæneste øjenskygger, jeg nogen sinde har haft. Det er en bestseller hos MAC, og det forstår jeg godt. Jeg bruger som regel to pensler til at lægge den på. En til påføring og en til at blende, så der ikke er skarpe kanter. Jeg lægger den rundt om hele øjet.

- Jeg plukker stort set aldrig mine øjenbryn længere, da jeg bedst kan lide dem lidt fyldige. I stedet fylder jeg dem lidt diskret ud med en blyant fra MaxFactor i den perfekte farve til mig. Der er snart ikke mere tilbage af den, men den bliver helt sikkert genkøbt, når tid er.

- Det er ikke altid, at jeg fylder mine bryn ud, men jeg redder dem altid igennem med en gel til formålet. Min er lige nu fra The Body Shop. Det gør en stor forskel på mig. Løfter ansigtet og får mig til at se mere velplejet ud. Plus det tager 5 sekunder.

- Jeg bruger Rimmels Wake Up concealer under øjnene og på pletter rundt omkring i ansigtet for tiden. Den er god til prisen.

- Jeg har faktisk tre mascaraer i øjeblikket, som jeg skifter lidt mellem. Jeg bruger tit en brun mascara til hverdage. Jeg har derudover en sort mascara, der giver flotte, men naturlige vipper. Og så har jeg den fede fra MaxFactor, som giver mig helt vilde vipper.

- Jeg har en del blushere at vælge mellem, og det er her, at jeg skifter mest. Min Chanel-blush i farven Rose Petale er virkelig fin til mig. En meget smuk farve til lyse, skandinaviske piger... Men den er svær at arbejde med - det tager tid at få noget farve frem, så hvis det skal gå hurtigt nupper jeg tit Coralista fra Benefit. Den kræver kun et par enkelte strøg.

EKSTRA: Især til fester kan jeg godt bruge lidt highlighter i øjenkrogen, på brynbenet, i amorbuen og på kindbenet. Især lidt lys i øjenkrogen gør mig mere frisk at se på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar