Nyt år, ny sæson. Selvom vi stadig kun lige er gået ind i januar, så begynder bladene at vise kampagner for forårets og sommerens kollektioner. Og det er en i af de ting i modecyklussen, jeg altid glæder mig til, for godt nok har jeg ikke råd til tøjet, men jeg kan stadig godt have en mening om kampagnerne: om tøjet, modellerne, udtrykket, brandingen, lyset, settet osv.
Jeg plejer at vise de fleste store kampagner på bloggen og skrive et par ord om dem, og det vil jeg også gøre denne gang. Det er lige nu, at de fleste kampagner bliver offentliggjort. Jeg viser den i takt med, at der kommer high quality billeder, og jeg viser to billeder fra hver kampagne...
Første kampagne er Mulberry, der igen har valgt Cara Delevigne som ansigt. Det er ligeledes igen Tim Walker, der fotograferer og hans universer er altid meget fantasifulde og eventyrlige. Jeg kan, selvfølgelig havde jeg nær sagt, ikke stå for miniponyer og hunde, men jeg kunne godt have ønsket mig noget, der var knap så teen-y. Hvis det havde været en editorial for et brudepigemagasin henvendt til teenagere, så havde jeg ikke været overrasket:)
Jeg ved ikke helt, hvor Mulberry er lige nu. Deres chefdesigner gennem mange sæsoner er stoppet, og jeg ved ikke, om hun var inde over denne kollektion (jeg kunne google det, men gider ikke rigtig) eller om den var designet af overgangsteamet? I hvert fald har den modemæssigt meget lidt identitet. Oh, well, jeg holder meget af Tim Walker. Der er altid masser at kigge på i hans billeder.
Hedi Slimane holder fast i sit visuelle koncept med denne kampagne, der opsætningsmæssigt ligner de foregående. Forskellen er denne gang, at jeg ikke kender modellerne, og at jeg har vænnet mig til Slimanes projekt, og nok derfor ikke har stejlet så meget mod sommerens kollektion. Jeg kan faktisk rigtig godt lide de to kjoler på billederne her, og jeg synes, at effekten med håret på første billeder er rigtig sejt. Sidste års kampagne med Cara Delevigne så jeg aldrig i magasinerne, hvor man i stedet fortsatte med at vise pre-fall kampagnen med Freja Beha. Jeg håber, at denne kampagne bliver brugt. Den er slet ikke dårlig.
Det er så fedt, at Inez & Vinoodh er tilbage som fotografer for Chloé, for de står kort sagt for det look, jeg forbinder med en Chloé kampagne. Varme nuancer, referencer til 70'erne og lækkert hår. De to billeder sælger mig kjolen på Lou Doillon, og generelt er jeg bare fuldt ud tilbage i universet. Jeg har været lidt ærgerlig over de meget kolde nuancer, som har præget kampagnerne under chefdesigner Clare Waight Keller. Jeg har ellers købt hendes stil, men ihhh, hvor er jeg glad for at Inez & Vinoodh er tilbage. Glæder mig til at se flere billeder. Julia Stegner er i baggrunden øverst og det er som sagt datter af Jane Birkin (sæster til Charlotte Gainsbourg), Lou Doillon som er i forgrunden.

Det er næsten som et klassebillede på Pradas kampagner, selvom nogen af billeder er zoomet lidt ind. På det første billeder konkurrerer modellernes ansigter med ansigterne på kjolerne, og det giver en meget cool effekt. Det nederste billede er måske lidt crowded, men jeg elsker farverne. Jeg er i det hele taget ret vild med kollektionen... desværre synes jeg, at mange af modellerne er lidt kedelige at se på. De har det der typiske Prada-look, der gør dem underligt ens at se på. De er alle newcomers, men mange af dem ender nok også som blips - altså modeller, der dukker op et par prestigefulde steder for så derefter at forsvinde og glemmes. Det skal dog siges, at Amanda Murphy og Asleigh Good allerede har fine karrierer, og jeg tror også, at Cindy Bruna og Anna Ewers får gedigen succes. Og så håber jeg lidt at se mere til Julia Bergshoeff. De ti andre, der vist nok er i denne kampagne... well, I don't know?
Der er forholdsvis mange kampagner med celebs i år, hvor Rihanna for Balmain er én af dem. Celebs er genkendelige, men deler også vandene. Der er sikkert mange, der ikke bryder sig om Rihanna, og derfor ærgrer sig, men jeg er ret vild med hende, hendes look og attitude, og for mig redder hun lidt af denne kollektion, som falder meget langt fra min personlige smag. På Rinanna ser Balmain goes 80'sretro cool ud, men nu har hun heller ikke nogen af de værste chanel80'ertackymess-outfits på her. Og vi kan ikke alle ligne Rihanna. Anyways, jeg kan lide kampagnen. Faktisk.
Giorgio Armani har altid sådan en lidt metallic feeling i sine kampagner, som jeg ikke altid er helt vild med. Til gengæld kan jeg godt lide, at der kommer lidt flere farver ind i universet. Juvelfarverne her er virkelig smukke. Modellen Karline Caune er smuk, men smukkere, når hun har øjenbryn. Tendensen med afblegeede øjenbryn fortsætter og fortsætter - den burde være død nu, men nej. Jeg kan godt lide effekten til tider, men her synes jeg ikke rigtig det bidrager med andet end at gøre modellen en smule syg at se på?
Kampagnen for Mac Jacobs har fået stor mediebevågenhed, fordi Juergen Teller - fotografen, der vel faktisk har skudt alle Marc Jacobs' kampagner hidtil - nægtede at fotografere Miley Cyrus, men Marc Jacobs var fast besluttet: Miley skulle med, så ud med Juergen og ind med David Sims.
Jeg er helt vild med kampagnen. Jeg kan for det første rigtig godt lide Miley Cyrus, så at hun er med gør mig intet. For det andet kan jeg godt lide, at hun bare er med som enhver anden model og ikke er Miley med stort M. Det er ikke en typisk celebrity-kampagne, men modekampagne, når de er bedst.
Jeg har ikke kunne finde Burberry Prorsums sommerkampagne med logo, så det må I tænke jer til. Ellers har vi som altid med Burberry med nogle engelske ansigter at gøre. Jeg kan såmænd godt lide kampagnen. Tøjet er pænt, farverne er fine, billederne er ikke så overretoucheret som Burberrys billeder nogle gange kan være, og jeg er en sucker for blomster på modebilleder.
Gisele Bünschen er ansigt for Emilio Pucci. Det er ikke nogen vild kampagne, men ja, Gisele er flot, og jeg kan godt lide kollektionen, so there you go.
Kampagnen for Mac Jacobs har fået stor mediebevågenhed, fordi Juergen Teller - fotografen, der vel faktisk har skudt alle Marc Jacobs' kampagner hidtil - nægtede at fotografere Miley Cyrus, men Marc Jacobs var fast besluttet: Miley skulle med, så ud med Juergen og ind med David Sims.
Jeg er helt vild med kampagnen. Jeg kan for det første rigtig godt lide Miley Cyrus, så at hun er med gør mig intet. For det andet kan jeg godt lide, at hun bare er med som enhver anden model og ikke er Miley med stort M. Det er ikke en typisk celebrity-kampagne, men modekampagne, når de er bedst.
Jeg har ikke kunne finde Burberry Prorsums sommerkampagne med logo, så det må I tænke jer til. Ellers har vi som altid med Burberry med nogle engelske ansigter at gøre. Jeg kan såmænd godt lide kampagnen. Tøjet er pænt, farverne er fine, billederne er ikke så overretoucheret som Burberrys billeder nogle gange kan være, og jeg er en sucker for blomster på modebilleder.
Gisele Bünschen er ansigt for Emilio Pucci. Det er ikke nogen vild kampagne, men ja, Gisele er flot, og jeg kan godt lide kollektionen, so there you go.











.jpg)





Ingen kommentarer:
Send en kommentar