fredag den 7. februar 2014

That face! (I want to draw you)


Jeg tegner ansigter i øjeblikket. Bare fordi. Jeg tror ikke, at de kommer til at blive brugt til noget. Jeg laver dem i en lille notesbog og bruger farverblyanter til at farvelægge dem, så de ser rigtig dejlig amatøragtige ud... Jeg er bare barn igen, når jeg sidder og tegner ansigter for sjov. 
At tegne er at se. Om det er at hente billeder fra fra hukommelse eller om man kigger efter noget, så handler det om at kunne se. Se afstande, buer, skygger, detaljer... Jeg elsker at tegne efter billeder af mennesker, som jeg ikke kan lade være med at kigge på. I modeverdenen findes der masser af ansigter, som er helt utrolig smukke, selvom de divergerer en hel del fra det klassiske skønhedsideal. 
Her kommer der en lille samling af ansigter, som jeg higer efter at tegne. Måske har jeg tegnet dem allerede, men så skal jeg i hvert fald tegne dem igen!

ALLE BILLEDER EFTER HOPPET




Laura O'Grady: Hun har et lille fint ansigt, men relativt store, lidt strittende ører (jeg kan ikke stå for stritører) og skæve, store øjne. Hun er simpelthen så smuk på sin helt egen måde. 



Wylie Hays: Jeg er vild med de smukke, lidt skrå mandeløjne, de mørke, fyldige øjenbryn og hendes udtryk på mange billeder. Man kan ikke kalde hendes udseende mærkelig, men hun har noget lidt anderledes over sig.



Lily McMenamy: Hun er gået i sin mors fodspor, og ligesom sin mor er hun ikke bange for at se mærkelig og grim ud i nogle modeserier. Hendes look er specielt; hun har nogle vilde læber, men jeg kan rigtig godt lide hende.



Sophie Sjaastad: Her har vi et dukkeagtigt og uskyldigt, naivt faktisk, ansigt med store øjne langt fra hinanden. 



Kelly Mittendorf: I ser hende også øverst. Hun har simpelthen det mest unikke ansigt, og jeg er helt vild med det. Det er ærgerligt, at man ikke ser flere modeserier fra hende. Hun er helt vild.



Anais Pouliot: Jeg har elsket Pouliots look lige siden jeg så hende første gang på catwalken for Peter Jensen. Hun har de perfekte læber og er dukkesmuk. Hun er blandt de mere klassiske skønheder på listen her med bl.a. Lancome-skønhedskampagner under bæltet (hvilket kun gives til skønheder, der appellerer bredt), men de der læber.. dem er der ikke mange, der kan prale med.



Franzi Mueller: Jeg har skrevet om hende før. Jeg kan simpelthen ikke stå for den tyske models helt fantastiske aflange, krogede ansigt og kolde blik. Hun er ekstrem fotogen og interessant fra alle vinkler. Det er helt vildt sjovt at tegne hende, og tegningerne bliver så fine.



Hedvig Palm: På engelsk taler man tit om et ansigts "bone structure", men jeg ved ikke om knoglestruktur bliver brugt om det samme i Danmark. I hvert fald er der tale om kæbeparti og kindben og den slags, som plejer at være ret tydelige på modeller, fordi det giver gode billeder. Kanter skaber dybde i ellers fladt fotografi... Hedvigs bone structure er ret fantastisk, synes jeg. Hendes kæbe er en lille smule skæv, og det er sindssygt charmerende. Jeg er i det hele taget helt vild med hendes look.



Lindsey Wixson: Når man søger på på google, så kan hurtigt se, at det ikke kun er mig, der kan lide at tegne Lindsey. Hun er et populært motiv.
Men hun har også det hele. Hun er smuk og interessant, men det er ikke bare én ting, der er distinkt ved hende. Hun har læberne, den lille dukkemund, de store fortænder med mellemrum, de specielle øjebryn, store øjne, runde kæbe, lille næse... Hun er fantastisk.



Sam Rollinson: Hun har også en fantastisk bone structure. De kæber og kindben kan skære i glas. Hun har nogle fede udtryk og hende page giver også god mening. Alt er bare lige i øjet hos Sam, der da også skovler modeserier ind. Jeg er helt, helt vild med hende.




Charlie Bredal: Den danske model er hurtigt blevet en favorit i Cover og Dansk, og jeg forstår det godt. Hun har et ret fantastisk ansigt. Jeg er vild med hendes øjne.



Ondria Hardin: Hun har virkelig cute ører og hendes øjne er fantastiske - mandelformede, skrå og intense. Derudover har hun et lille, fint - delikat? - ansigts. Meget smuk.



Marie Piovesan: Har haft svært ved at fine store close-up billeder af Marie, hvor hendes ansigt var frit. Det øverste er ok, men hun er bedst, når hun er stylet en smule dyster. Hun har sådan et aristokratisk, kroget look, hvor jeg hurtigt fascineres, når hun er sort om øjnene, og man kan se hendes kindben.



Charlotte Carey: Fillipinske Charlotte Carey er helt ny for mig, men hun er et instant crush. Jeg så hende i en promotion-ed i Vogue December (tror jeg), og uha, hun er jo helt vild smuk. Hun er født med mørkt hår, men hendes asiatiske look med det isblonde hår går rent ind ved mig. Jeg glæder mig til flere billeder. Make her happen, please!



Eleonora Baumann: Jeg ved ikke helt, hvad det er, men der er et eller ved Eleonora, som jeg bare rigtig godt kan lide.



Meghan Collison: Hun har en rigtig sej hoved- og ansigtsform. Hun kan gøre de fleste modeserier interessante. 

1 kommentar: