tirsdag den 6. maj 2014

MET Costume Institute Gala 2014: Red Carpet part I


Met Gala er kjolemæssigt bedre end the oscars, for det er et mode event, så folk tør lidt mere, og de inviterede er folk med en tilknytning til mode i en eller anden forstand. Mange af de store stjerner er med, fordi de på en eller anden måde har et særligt forhold til en designer eller et modehus. Måske er de endda ansigter for huset? I år stod den på klassisk glamour, og det kommer der nogle flotte kjoler ud af, men knapt så meget sjovt som sidste års "punk"-fest. Jeg synes, at det er svært at vælge en favorit, men der er mange, jeg kan lide; nogle stykker, der virker lidt skudt forbi. Og så en del i har-glemt-i-morgen-kategorien.
Jeg har delt det op i flere indlæg, fordi der var så mange kjoler.

Øverst har vi Olsen-tvillingerne med Ashley til venstre og Mary-Kate til højre. De er i mine øjne Met Gala-royalty. De har the Star power og the It-Girl Power, the Insider Power and the Fashion Power. 

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET
^Vi tager lige et billede mere, hvor man lidt bedre kan se Mary-Kates kjole. 

^ Her har vi Emma Stone, der som altid ser fantastisk ud på den røde løber. Hun er i Thakoon, og selvom hun er smuk, så har valg af kjole allerede fået en vis kritik for at ligne en look fra Lanvin, som Stone bar for et par år tilbage. Jeg synes nu ikke, at de to looks har så meget med hinanden at gøre udover brugen af røde og pink farver sammen. Hun ser godt ud.

^Det er dejligt at se Kristen Stewart smile på den røde løber. Hun er i Chanel Couture, og det er et godt valg til hende. Det er cool og sexet på en lidt rå måde, og det virker til, at det passer til hendes personlighed. 

^Todelte kjolelooks med kig til maven er også kommet til den røde løber, må man sige. Rihanna ser cool ud i Stella McCartney, og det er igen et look, der virker til at matche Rihannas egen stil og personlighed samtidig med at det er glamourøst og passer til et galla.

^Det plejer at være lillesøster Rooney, der tager med til events som disse, men i år er det Kate Maras tur til at være en fashion darling. Hun er i Valentino. Jeg ville have foretrukket hendes hår en lav knold, men alt i alt ser hun rigtig smuk ud. 

^Margot Robbie er klædt i Prada, og selvom jeg synes, at kjolen super cool, og Margot Robbie er en rigtig smuk kvinde, så er jeg ikke sikker på, at kjole og kvinde er et match made in heaven. Robbie har ret brede skuldre og en meget kort hals, og det gør kjolen her meget tydeligt. Jeg ville forsøge at få halsen til at syne længere - fx via en dyb trekantet nedringning, lange ærmer, og så fremhæve hendes flotte kurvede krop. Oh well, det er også kedeligt altid at vælge det mest klædelige i forhold til sin figur, når man også gerne vil prøve noget forskelligt. Jeg kan godt lide kjolens længde, og skoene er superseje.

^Mere kig til maven. Anne Hathaway er i en pæn rød kjole fra Calvin Klein.

^Zoe Saldana var i Michael Kors. 

^Naomi Watts var i en virkelig fin kjole fra Givenchy Haute Couture. Jeg ville ønske, at hun havde taget en læbestift på med lidt farve fx en i fuchsia. Looket er pænt, men der mangler lidt pop og lidt farve.

^Farve var der masser af hos Katie Holmes, der var klædt i Marchesa. Egentlig er jeg ikke vild med kjolen - den ligner lidt for meget en rodet udgave af en kjole fra Skønheden & Udyret, men hun kunne have reddet den lidt med opsat hår og mindre ferskenbronzede kinder. Hun ender nok på min liste over de dårligst klædte. Men point for masser af farve.

^Jeg er en smule biased, hvad angår Leighton Meester. Jeg kan så godt lide hende. Hun er her klædt i Emilio Pucci, og jeg synes, at hun ser virkelig godt ud. Jeg ville personligt have valgt nogle andre sko, og jeg ville også ønske taljen var mindre løs, men over all er det en vinder.

^Det er svært at stå for Claire Danes' store smil, og hun er da også vældig pretty... men kjolen? Lyserød tyk silke har vi vist set mere end nok. Den er fra Oscar De La Renta. 

^Chloé Moretz fik et af Chanels Dallas-looks, og det var faktisk et meget godt look. Håret er jeg ikke så vild med, men det er selvfølgelig meget Country/CowGirl-agtigt, så i det mindste er det gennemført.

^Rashida Jones var klædt i Tory Burch. Slet slet ikke min stil. Desværre. Rashida Jones virker så sød.

^Rodarte er vitterligt ikke et modehus for alle, og derfor er det ikke overraskende, at denne kjole på Shailene Woodley ikke falder i så manges smag. Kjolen er meget speciel og blander dårlig smag med fine deltaljer. På en it-girl ville den være cool, tror jeg, men Shailene er ikke en it-girl. Hendes korte hår er heller ikke stylet hensigtsmæssigt, og hun kommer til at se lidt konet ud. Desværre. 

^Cobie Smulders er i Reed Krakoff

^Det føltes næsten som et glædeligt gensyn med Reese Witherspoon som Elle i Legally Blonde, da hun var glædt i pink Stella McCartney-kjole. Kjolen er virkelig godt skåret og klæder hende rigtig godt, og håret er rigtig pænt. 

^Dakota Johnson klædt i Jason Wu. Jeg kan godt lide effekten med handskerne, og synes faktisk, at det er et meget godt look.

^Lily Allen i Chanel. 

^Jessica Paré (Mad Men) i Michael Kors. 

^Michelle Monaghan i Altuzarra

^Sarah Paulson i Prada. Kjolen kunne have været en af mine absolutte favoritter, hvis ikke det havde været for det hvide bånd på overdelen. Det næsten ødelægger det hele for mig. Ej, farve, skørt og sko er virkelig sejt. Sarah hår er pænt, men det virker for mig som om hun har lidt for meget makeup på? Øjenbrynene kunne måske have været lidt lysere og ikke så tætte på hinanden.

^Jessica Alba i Diane Von Furstenburg.

^Diane Kruger i Hugo Boss. Hun er altid en stunner på den røde løber. Hun kan få en lidt kedelig kjole til at se fantastisk ud. Udskæringen er rigtig god til hendes kropstype.

^Rita Ora i Donna Karan. Jeg kan slet ikke med alle de bånd omkring arme og ben. Og al det tyl. Det er en ommer.

^Lake Bell ser fantastisk ud i denne røde kjole fra Tommy Hilfiger. Hun ser virkelig godt ud gravid.

^Maggie Q i Zac Posen.

^Idina Menzel i kedelig kjole fra Donna Karan.

^Johnny Depp og forlovede Amber Heard. Amber er i Giambatista Valli Haute Couture. Et flot par må man sige.

^Sarah Jessica Parker er som altid dramatisk i Oscar De La Renta. Kjolen skal egentlig ses bagfra, for det er bagfra, at den har de bedste detaljer.

^Med Oscar De La Renta-signatur på slæbet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar