mandag den 21. juli 2014

Kend din modefotograf XLVIII: Matt Jones


Matt Jones er en af de mere kommercielle fotografer, jeg har haft med i mine indlæg om modefotografer. Han skyder primært modeserier for italiensk Elle, hvor fokus er på anvendelig mode. Hverdagsmode. Afslappet mode. Tøj til teltturen eller et road trip, til sommerferien eller til weekenden. Matt Jones fotograferer ofte de klassisk smukke modeller, som oftere arbejder for Victoria's Secret end for Vogue, og som sælger beauty produkter, badetøj og jeans bedre end de sælger Prada... Han fotograferer også for i-D og fransk Elle, Boss Orange og Stefanel. Hans favoritmodeller tæller piger som Behati Prinsloo, Dree Hemingway, Nadine Leopold og Camille Rowe, der alle er smukke, lys/mellemblonde piger som egentlig ligner hinanden ret meget. Det bliver dog altid skønne modeserier, når de er med, og det er svært at vælge ét billede fra serierne, fordi det er stemningen fra det samlede indtryk, der drager mig. Når jeg ser nogle af Matt Jones' outdoor/nature loving modeserier, så får jeg selv lyst til at tage på vandretur. Der er en varme i billederne, som gør altid pænt. Det er ikke kunst. Det er heller ikke high fashion. Det er meget inspirerende og pænt. 
Nå, ti billeder ligesom i de andre indlæg (gid det var 20 billeder;))

Øverst er det Joan Smalls

^Angela Lindvall

^Hailey Clauson

^Noot Seear

^Kate Upton

^Behati Prinsloo

^Frida Gustavsson

^Camille Rowe

^Nadine Leopold

^Dree Hemingway

Ingen kommentarer:

Send en kommentar