fredag den 12. september 2014

Danske modeller på catwalken i New York


Der var igen en hel del danske modeller på catwalken i New York, og her skal I få lov at se et billed af hver fra et af de shows, de gik. Nogle gik mange; andre kun et enkelt. Ingen af de danske modeller er blandt de mest succesfulde, hvad angår antal af shows og antal top shows, men flere viste gode takter og kan måske få endnu mere succes i Europa. Jeg håber jo på flere danske top-topmodeller.
Jeg følger op, når vi kommer til Europa.
Ps. Jeg opdaterer, hvis jeg opdager, at jeg har glemt nogen:)

Øverst har vi Laura Julie Schwab Holm, der blandt andet gik for Marc Jacobs. Det er et af de helt store shows, så det var en god booking i sin første sæson. Hun kunne godt blive en topmodel. Hun minder mig lidt om Iselin Steiro på nogle billeder af type.

SE ALLE MODELLER EFTER HOPPET

^Kirstin LIljegren gik også Marc Jacobs, men her er hun for Rodarte. Det er første sæson, hvor hun ikke er en Exclusive, som hun har været det for Balanciaga, Louis Vuitton og Prada førhen. 

^Charlotte Lindvig for Proenza Schouler. Jeg venter lidt forgæves på, at hun skal breake. Hun fortsætter dog sin modeleksistens lidt i baggrunden, selvom hun heldigvis forbliver en favorit blandt Proenze Schouler-drengene, der bookede hen for tredje sæson i træk.

^Caroline Brasch-Nielsen holder niveau for jeg-ved-ikke-hvor-mange-sæsoner-i-træk og booker gode shows under New York modeuge. Her er hun for Michael Kors.


^Emma Oak for The Row. Hun er endnu en dansk model, der lever lige i skyggen af toppen. Jeg krydser fingre for et gennembrud. Hun virker som en sjov og cool pige, når man tjekker hende ud på instagram.

^Josephine Skriver for Zac Posen. Desværre bliver Josephine ikke booket af de største shows længere, men mon ikke hun klarer sig alligevel. På Instagram har hun nu rundet 100.000 følgere og på billederne kan man se hende netværke med de rigtige. Jeg hepper lidt på hende, for hun virker som en sød, glad og fornuftig pige.

^Mari Nylander for Alexander Wang. Jeg er faktisk ikke 100% sikker på, at hun er dansker (navnet lyder lidt svensk), men hendes modelbureau er dansk, så nu tager vi hende med indtil videre. Hun var en exclusive for Wang. De plejer at klare sig godt efterfølgende, men nu må vi se. Hun er vist ikke blandt de højeste, og har man ikke de helt rigtige mål, skal man være ekstra fantastisk på andre punkter... 

^Sigrid Cold for Prabal Gurung. Jeg har ikke set hende før. Hun ser godt ud på sine testbilleder, men hun slår igennem, ved jeg ikke. Hun gik vist en tre shows i New York.

^Julier Bugge for Ralph Rucci. Hun ser elegant og chic ud på catwalken. Julier er lidt en type med sine lidt hårde ansigtstræk, så hun bliver måske aldrig hende, der går alle shows, men jeg synes, at hun ser rigtig godt ud, når kollektionerne er henvendt til den professionelle og voksne kvinde.

^Amalie Schmidt for Yigal Azrouël. Man kunne have håbet på, at Amalie havde booket lidt bedre shows oven på sin debut hos Louis Vuitton sidste sæson. Hun kan nå det endnu, Hun ser ung ud!

^Line Brems for Sophie Theallet. Jeg har set hende i modeserier før, men godt at se hende på catwalken også.

^Mia Rosing for The Row. Mia Rosing har efterhånden været model i mange år. Vi hører ikke så tit om hende, men hun har i mange år været fast model for Zac Posen og også The Row har brugt hende.

^Emily Astrup for Tome. Jeg kan ikke lade være med at være lidt skuffet over, at Emily ikke bookede flere og bedre shows, eftersom hun blev nævnt på style.com som en af sæsonens most wanted op til modeugen. 

^Ida Dyberg for Nicholas K. Ida var en exclusive for Calvin Klein for et par år siden, og de kan nogle gange hjælpe ens karriere. Desværre bookede hun aldrig særlig mange andre shows, og jeg forstår det ikke, for hun ser altid virkelig godt ud på billederne fra catwalken. 

^Cecilie Frederikke Johansen for A Detacher. Jeg har ikke hørt om hende før, men held og lykke til hende fremover.

2 kommentarer:

  1. Mari Nylander ER dansk ;-) Hun er født og opvokset i Roskilde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laura. Ja, jeg fandt ud af det efter indlægget, men tusind tak for hjælpen ellers:). Jeg kan rigtig godt lide hendes ansigt!

      Slet