fredag den 10. juli 2015

TV: Miss Fisher's Murder Mysteries - with awesome 1920s fashion


Jeg har i de sidste par uger set rigtig meget Miss Fisher's Murder Mysteries på Netflix. Det er en australsk tv-serie, der følger den frigjorte overklassekvinde Miss Phryne Fisher i 1920'ernes Melbourne, når hun som detektiv i samarbejde med ( et ofte modvilligt) politi i byen. Hun får hjælp af sin stuepige, chauffører og en butler, mens hun flirter sig gennem livet i fantastiske gevanter. Mordgåderne er sommetider ganske sjove, men jeg ser den nu mest for underholdende karakterer og især for de fantastiske kostumer. Jeg er på forhånd fortabt i 1920'erne mode, og her får jeg alt, hvad hjertet begærer. Miss Phryne Fisher er altid upåklageligt påklædt og ikke bange for at overdresse. Hun skifter tøj flere gange i hvert afsnit, og hun er heller ikke bange for at gå undercover, så hun kan få lov at tage sig ud som pilot/cirkusprinsesse/instruktør/danser m.m.

Jeg har fundet en del billeder på nettet til indlægget her, men hendes awesome style får man nu den bedste fornemmelse af ved at se serien. Der er i hvert fald mange flere mindeværdige looks end dem, jeg her med. Uha, jeg ville gerne være en millionøse i 1920'erne, når jeg ser Phryne's garderobe (hende skøre navn udtales Frajni). Phryne er også dejligt selvsikker, frembrusende, flirtende, fordomsfri og livsnydende - hun har mange kvaliteter, som jeg sætter pris på hos en tv-heltinde. Men igen - tøjet. Uha tøjet!!!
(Jeg har set, at tøjet bliver udstillet i Australien - det er også flot).

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET






























Ingen kommentarer:

Send en kommentar