torsdag den 10. december 2009

Gummy Awards 2009

Jeg følger ekstra meget med på de forskellige musik sites for tiden, for det er sæson for best of the year-lister med den lille ekstra gevinst i år, at der yderligere laves best of the decade-lister. Jubii. Jeg er en sucker for lister!

På Stereogum er årets lister offentliggjort. Udover at brugerne har stemt Animal Collective ind på en forventelig førsteplads, så har de også uddelt to Gummy Awards for årets indie crushes m/k. Det, syntes jeg, var ret sjovt!

Panda Bear aka Noah Lennox fra Animal Collective vinder herrekategorien - lidt overraskende, synes jeg. Jeg synes personligt, at nr. 2 Sufjan Stevens er en pænere dude. Julian Casablancas er helt nede på en fesen 7. plads. De herrer Alex Turner fra Arctic Monkeys og Luke Pritchard fra The Kooks mangler, hvilket de ikke ville på min personlige liste.
Noah:












Hos pigerne var det næsten givet på forhånd: Zooey Deschanel, som synger i duoen She & Him, vandt også prisen sidste år og fået ekstra eksponering gennem de film, hun også medvirker i.
Zooey:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar