søndag den 28. februar 2010

Beach House-koncert


Jeg må lige knytte et par kommentarer til koncerten i fredags på Loppen, hvor et af mine yndlingsband Beach House spillede. Jeg var nærmest i ekstase fra først til sidst- jeg stod helt foran, lyden var derfor god - hvilket ikke er tilfældet alle steder på Loppen, der som spillested er hyggeligt, men ikke specielt praktisk. Jeg kunne følge alle Scally og Legrands mindste bevægelser - de er så cool og Victoria Legrands var for cool med sorte negle, masser af chunky fingerringe, højtaljede fløjlsbukser, Opening Ceremony-lignede sko (her) og prikket fine skjorte. Sejt. Jeg kendte alt musikken, fandt deres sarkastiske kommentarer undervejs hyggelige og var suget ind i deres univers. Smukt smukt.
Kritisk kunne man tilføje, at bandet ikke tilføjede så meget til deres studieudgaver af numrene (udover en live trommeslager), setlisten var rimelig forudsigelig og følelsen var stærkest. mens de spillede. og knap så uforglemmelig her to dage efter. Men jeg kan kun opfordre til at lytte til Beach House - start med Master of None, Gila, Norway og Zebra. Det er deres "hits".
billeder: Peter BL

Ingen kommentarer:

Send en kommentar