mandag den 29. februar 2016

Red Carpet: Oscar-kjoler 2026


Jeg sad for første gang i flere år ikke oppe i nat og så Oscar-uddelingen, da jeg skriver opgave i denne uge. Jeg gik dog første i seng efter selve award showet var startet, så jeg nåede at se kjoler på nettet, før jeg gik i seng. J>eg er stadig for træt til at påbegynde opgave igen lige nu, så nu laver jeg lige det obligatoriske post-oscar kjoleindløg på bloggen. Jeg har fundet billeder fra Vogue US og Vogue NL's hjemmesider. Man kan finde billeder mange steder, men nu altså også her.
Tillykke til alle vinderne. Det blev ikke til nogen danske Oscars i denne omgang, men Alicia Vikander herover, som vandt en Oscar for bedste birolle, kan være vores surogat-dansker. Hun talte dansk i en En kongelig Affære for et par år siden, og hun spiller trods alt en dansker, kunstneren Gerda Wegener, i den film, hun vandt en Oscar for i går!

Hun lignede lidt Belle fra Skønheden og Udyret i sin gule Louis Vuitton-kjole. Køn kvinde, må man sige. Jeg kan godt lide kjolen, men det hjælper også at have ansigt og en krop som Alicia. Det var ikke min yndlingskjole, men i det mindste er den på grund af skørtet lidt anderledes, og jeg er vild med farven.
Se alle kjoler nedenfor...

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

 ^Amy Pohler med mørkt hår i dekoreret kjole fra Andrew GN. 

 ^Andra Day i Safiyaa. Hun er sangerinde, googler jeg mig frem til, og selvom jeg synes, at hun er pæn her, så ser hun betydelig ældre ud end 31 år. 

 ^Brie Larson vandt bedste kvindelige hovedrolle for filmen Room. Hun er i Gucci. Jeg er ikke helt vild med toppen af kjolen, men farven og skørtet er virkelig pænt.

 ^Cate Blanchett i Armani Privé. Mere femin og sød end forventet. Måske lidt for prinsessesød til Cate, men farven er smuk og sikke en figur, hun har.

 ^Charlize Theron i sexet rød Dior.

 ^Charlotte Rampling holder sig smukt.

 ^Talentfulde Tom Hardy med sin kone Charlotte Riley

 ^Star Wars-skuespilleren Daisy Ridley i Chanel - jeg kan kan ikke stå for denne længde og form, når det er Chanel couture. Virkelig virkelig smuk og cool look fra den kønne brite.

 ^Hollandsk model, som jeg ikke kender eller ved hvorfor er til Oscar-uddeling, men hendes look er flot, så hun kommer med her: Dorith Mous i Dennis Diem.

 ^Selvom empire-snittet/baby-doll snittet har været min kop te eller denne lyserøde for den sags skyld, så ender Emily Blunt i Prada stadig oppe i toppen på min best dressed liste...

 ^Sidste års vinder af bedste mandlige hovedrolle Eddie Redmayne med konen Hannah Bagshawe.

^Heidi Klum ser lidt frumpy ud i denne pastelkjole fra Marchesa. Stilmæssigt er den ikke helt rigtig til sexede, tonede blonde Heidi Klum.

 ^Isla Fisher på den røde løber... 

 ^Nyskilte Jennifer Garner ser glad ud på den røde løber.

 ^Den birolle-nominerede Jennifer Jason Leigh i pink Marchesa.

 ^Jeg forestiller mig, at Jennifer Lawrence var meget smukkere live end på de billeder, jeg har set. Kjolen er selvfølgelig fra Dior, som hun fortsat har kontrakt med. 

 ^Julianne Moore i sort Chanel. Jeg er glad for overdelen, men synes skørtet har en lidt kedelig form.

 ^Kate Winslet i shiny Ralph Lauren.

 ^Talkshow-værten Kelly Ripa.

 ^Den ellers smukke Kerry Washington i aftenen i mine øjne værste kjole fra 

 Skuespiller og komiker Kevin Hart sammen med Eniko Parrish.

 ^Lady Gaga i sin stylist og ven Brandon Maxwells egen kreation.

^Lily Cole i Vivienne Westwood

 ^MTV-vært Louise Roe i pæn kjole.

 ^Badetøjsmodellen Chrissy Teigen i Marchesa med sin mand John Legend. 
'
 ^Margot Robbie lignede nærmest en statuette selv i guldkjole fra Tom Ford.

 ^Mindy Kaling i sort kjole med slæb.

 ^Naomi Watts var blandt aftenens bedste klædte, synes jeg.

 ^Olivia Munn så virkelig godt ud i denne orange sag fra Stella McCartney. Flot snit og farve.

 ^Olivia Wilde i dybt skåret Valentino.

 ^Patricia Arquette i blå galakjole.

 ^Skuespiller Priyanka Chopkra i Zuhair Murad

 ^Rachel McAdams i grøn Athur Getty-kjole.

 ^Reese Witherspoon in lilla Oscar de la Renta-kjole.

 ^Rooney Mara har ofte hvid (eller sort) Givenchy på til award shows, så looket var måske lidt for forventeligt, men hun er stadig på min liste over de bedst klædte.

 ^Den irske skuespiller Saoirse (Sjærsjæ!) Ronan var endnu en af mine favoritter i denne grønne sag fra Calvin Klein.

 ^Sarah Silverman i sort kropsnær kjole

 ^Sofia Vergara i Marchesa

 ^Sophie Turner fra Game of Thrones i grå kjole fra Opening Ceremony.

 ^Tina Fey var va-va-voom i lilla Versace.

^Whoopi Goldeberg i sort galakjole.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar