søndag den 5. september 2010

søndagsmusik

Jeg har sprunget en uge over, men i denne uge er listen tilbage.

Lil Wayne: A Milli
- Bjarke har hørt en del hip hop i denne uge, bl.a. dette nummer, som er stærkt vanedannende. Se også videoen, og lyt til nummeret her.

Phoenix: Love Like A Sunset
- det 7minutter og 39 sekunder lange nummer, der gennem det meste af nummeret er instrumentalt og dejligt stemningsfuldt, skulle eftersigende være det nummer, som Sofia Coppala pegede på, da hun bad Phoenix om at lave soundtracket til hendes nyeste film Somewhere. Jeg glæder mig som et lille barn til at se filmen. Indtil kan man lytte til nummeret her og forestille sig den nye film. Lyt her.

Aeroplane feat Kathy Diamond: Whispers
- jeg er lidt hooked på disco-beats for tiden, hvorfor denne belgiske gruppe godt kan give mig lidt kriller i dansefødderne. Lyt til det her.

Dan Deacon: Wham City
- endnu et langt nummer på omkring de 10 minutter, men alle ti minutter værd at lytte til. Mange gange. Lyt til det her.

Matmos: Steam and Sequins for Larry Levan
- jeg er ret vild med matmos' album the rose has teeth in the mouth of a beast. I denne uge fik dette nummer et revival for mig. Det er superfedt. Lyt til det her.

1 kommentar:

  1. And I'd rather be pushing flowers,
    Than to be in the penn sharing showers
    See Tony told us this world was ours
    And the Bible told us every girl was sour
    Don't play in the garden and don't smell her flower
    Call me Mr. Carter or Mr. Lawn Mower

    SvarSlet