fredag den 13. januar 2012

Lara Pulver as Irene Adler


Jeg har fået Sherlock Holmes på hjernen. Jeg var i biografen forleden. hvor Bjarke og jeg så Hollywods svar på en Sherlock Holmes actionfilm med Robert Downey Jr. i rollen som Sherlock Holmes. Her spiller Rachel McAdams Irene Adler. Jeg er dog ikke så imponeret af filmen, da mit hjerte lige nu banker hårdt for BBC's succesfulde serie Sherlock, der er sat i vor tid. Mens filmen er fyldt med action og hurtige replikker, så får jeg en dybere forståelse af karaktererne i serien. Replikkerne er ligeledes hurtige og kvikke, men der større fokus på opklaringen af mysterier end gun fights og martial arts. Hvilket jeg foretrækker.

Nårh ja, og så er Lara Pulver som Irene Adler helt igennem fantastisk. Hun er sexet, udspekuleret og matcher Sherlocks intelligens på en måde, som Rachel McAdams karakter aldrig rigtig gjorde i Guy Richies' film. 
I bør virkelig ikke snyde jer selv for BBC's Sherlock. Det er formidabelt tv. Jeg kan slet ikke få nok. På søndag viser de sidste afsnit i 2. sæson på britisk tv. Sjovt nok baseres den historie på samme novelle af Arthur Conan Doyle som den seneste Hollywood-film var baseret på. Så kan man rigtig sammenligne!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar