fredag den 22. juni 2012

Efteråret 2012 modekampagner part I


Ligesom de to sidste sæsoner, har jeg tænkt mig at kommentere de store modehuses modekampagner. Fem af gangen. 
Vi starter med Mulberry, som altid kreerer meget eventyrlige universer til deres kampagner. Lindsey Wixson er igen kampagnepige - denne gang i selskab med hvad, der ligner "monstrene" fra Where the Wild Things Are. Jeg er meget forelsket. Bjarke - den tidligere kunsthistoriestuderende - ser derimod kun fallossymboler. Den kan man så tænke lidt over?!


Stella Tennant er én af flere kampagnemodeller for Givenchy. Jeg synes, at det er et super cool billede, der passer godt til stemningen i kollektionen. Jeg glæder mig til at se resten af billederne.


Marc Jacobs har som altid fået Juergen Teller til at fotografere efterårets kampagne, hvilket giver kampagnen en genkendelighed og en rød tråd gennem sæsonerne. Jeg synes, at billedet er godt, jeg kan godt lide Tellers stil, men mens jeg faktisk var ret fornøjet over Marc Jacobs ' kollektion på catwalken, så synes jeg ikke, at kampagnen sælger hans tøj særlig godt. Det gælder også det andet billede, som indtil videre er offentliggjort. 


Louis Vuittons kampagner har været rigtig gode de sidste mange sæsoner, og denne skuffer ikke. Kollektionen faldt ikke i min smag, men jeg synes faktisk, at de får lavet en fantasifuld setting her uden at det bliver et kostumeshow. Tøjet læner sig ellers op ad teaterkluns, men det er godt lavet. Det er også fedt, at de har genbrugt toget fra catwalkshowet. 


Denne kampagne fra Jean Paul Gauthier er for det første meget bedre end sidste sæsons. For det andet så får vi rigtig set Karlie Kloss' kilometerlange stænger. Hendes ansigt klæder JPG. Derudover er kampagnen ikke noget særligt. Ikke en klip-ud-og-hæng-op-kampagne, men det er der også få, der er.


Kenzo er det nye it-mærke og denne kampagne skal nok hjælpe med at sælge Kenzo logo-tøj. 

1 kommentar:

  1. Tak for din kommentar på min blog, Asha! Jeg synes, det er nogle fine kampagner, du har fundet frem. Særligt Mulberry's, som blogland er gået totalt i selvsving over, men egentlig mest Marc Jacobs og Louis Vuitton. Har en forkærlighed for Marc Jacobs' skæve og forskruede univers og satser på at finde en af de fuldstændigt fantastiske, overdimensionerede Louis Vuitton hatte second hand tids nok til når jeg går på pension og dermed er 100% fri, hvad personlig stil angår :D

    SvarSlet