mandag den 24. september 2012

Backstage Milano Fashion Week SS13


Milano Fashion Week er færdig, så lad os kigge på kollektionerne.

Dolce & Gabbana var som sædvanlig inspireret af hjemlandet Italien. Denne gang i særdeleshed siciliansk folklore. En farverig, feminin og fotogen kollektion, der dog ikke bidrager med særlig meget nyt i forhold til de seneste sæsoner. På billeder øverst har vi danske Josephine Skriver i midten og Caroline Brasch Nielsen til højre.

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

Bottega Veneta er altid meget ladylike og feminint, men som altid med en fin farvepallet og spændende detaljer. Meget fint.


Prada er altid blandt moderedaktørernes favoritter. Der er altid noget nyt, noget anderledes, noget intellektuelt såvel som noget fjollet over Pradas kollektioner. Man kan da også straks se skoene blive en dille. De er grimseje.. med tryk på grimme og seje!


Salvatore Ferragamo laver altid skarpe kollektioner. Modellerne er altid lige i øjet. Her har vi to af de mest succesfulde danske modeller i øjeblikket, Nadja Bender og Caroline Brasch Nielsen.


Laksefarvet sommertøj hos altid fine Missoni. Jeg har en svaghed for modehuset, selvom deres kollektioner svinger meget i kvalitet. 


Pink glamour hos Gucci. Jeg har været rigtig glad for Gucci under Frida Giannini. Denne kollektion er ikke min favorit og den er ikke allesteder den mest flatterende for kvindekroppen, men farverne og stemningen var lækker. 


Jeg er også ret vild med Marni. Det er mere quirky og interessant end sexet, som ellers er et italiensk varemærke. Denne gang var det overhovedet ikke mærkeligt, hvilket i sig selv er lidt mærkeligt. Men det var en klædelig og cool kollektion.


Etro er altid en fornøjelse at se, fordi man kan regne med masser af detaljer, print og etniske inspirationskilder. Samtidig er stylingen stram og modellerne smukke. Denne kollektion er ingen undtagelse. Det er cool stuff.


Jeg glemmer tit, at Karl Lagerfeld også er manden bag Fendi, fordi stilen er så anderledes fra Chanel. Farverig, enkel, afslappet... jeg ved ikke. Fendi-pigen og Chanel-kvinden virker bare ikke som den samme overhovedet. Jeg kan som regel godt lidt Fendi. Det er en rigtig god forårskollektion. 


Roberto Cavalli er på den ene side leverandør af italiensk over the top mode på kanten af tacky. På den anden side så er jeg som regel helt vild med hans kollektioner. Og så synes jeg, manden er underholdende på twitter. 


Giorgio Armani er et kendt designnavn, men hans hovedlinje for kvinder siger mig sjældent noget. Linjerne, stilen, kvinden... Jeg er ikke æstetisk tiltrukket af hans POV. Jeg synes, at stilen er umiskendelig, men der sker til gengæld heller ikke det store fra sæson til sæson. 


Emilio Pucci har lavet fantastiske kollektioner de seneste sæsoner. Denne lever ikke helt op til mine forventninger, men den er bestemt værd at holde øje med. Caroline Brasch-Nielsen er modellen længst til venstre.


Der var sort, brunt og beige på catwalken hos MaxMara. Det var pænt, praktisk og klædeligt. Safari går bare aldrig af mode.


Det er hos Versace, at man kan forvente va-va-voom og italiensk bomb shell. Tacky. Ja. Lækkert ja. Ville jeg gå med det. No way.


Sporty, cool og praktisk tøj hos Sportmax. I like.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar