søndag den 12. januar 2014

Modekampagner s/s 2014 del II



Så tager vi næste omgang modekampagner, og vi starter med Gucci. Her har man igen valgt et enkelt set up. To modeller, Elizabeth Erm og Amanda Welch, sidder ved siden af hinanden og kigger intenst i kameraet med sultry eyes. 
Først var jeg lidt skuffet, fordi nå, og hvad så... men jeg tror faktisk, at billederne kommer til at se flotte ud på print, og jeg hører til en af dem, der godt kan lide sæsonens glamour-sporty Gucci-kollektion. 



Diors kampagne er igen fotograferet af Willy Wanderperre, Raf Simons' faste mand. Elise Crombez er med igen sammen med Stella Tennant samt Julia Nobis og Edie Campbell (to sidste ikke vist). Kampagnen bliver god ved at have de to meget forskellige billeder i henholdsvis sort/hvid og farve ved siden af hinanden. Det er udmærket og ligger i forlængelse med de forrige kampagner, men savner lidt nogle af de helt magiske kampagner fra Jil Sander-tiden. 



Adrianna Lima har været ansigt for Donna Karan nogle gange, og det er sjovt, for jeg ser hende faktisk slet ikke som en Donna Karan-type. Kampagner virker dog efter hensigten, tror jeg. Billederne er flotte, selvom jeg ikke er målgruppen. 



Det giver god mening at bruge Lady Gaga i en Versace-kampagne, når man tager i betragtning hvor meget hun ligner Donnatella - særligt med denne paryk. Til gengæld er det lidt forvirrende, at de skrive Lady Gaga for Versace. Man skulle tro, at det var en særlig colab-kollektion. Det er det ikke - det er en kampagne for den almindelige ss-kollektion.
Den kan aldrig blive min yndlingskampagne for Versace. Dertil er Gaga hverken flot nok eller settet særlig interessant, og der har været nogle rigtig gode kampagner i de senere år, som har været meget, meget bedre. Jeg synes heller ikke, at den ser eksklusiv nok ud, men jeg hader den absolut ikke. Den er vel.. ok?



"Dolce & Gabbana-familien" er på færre igen. De er som de plejer - detaljerige, pretty med masser af ott-drama mellem de temperamentfulde italienske livsnydere. Eva Herzigova er  ny i folden, og spiller en hovedrolle kampagnen igennem. Også Marine Deleeuw og Catherine McNeil er nye - faktisk er Bianca Balti den eneste genganger blandt kvinderne, men det tænker man ikke over. Som helhed ligner det en gentagelse af forrige kampagne... De må jo have fundet en formel, der virker. 



Louis Vuittons kampagne og Marc Jacobs' sidste for mærket består af en række portrætter af kvinder, som Jacobs' betragter som sine muser. Billederne er taget af Steven Meisel, og de er rigtig flotte. Det er lidt ærgerligt, at man ikke kan se mere af tøjet, for man må sige, at kampagner mest ligner en accessory-kampagne... hvem ved, måske kommer der flere billeder af kvinderne i helfigur? Man har lov at håbe.



Der er jungle på menuen i Hermès' sommerkampagne. I forhold til den fantastiske kollektion er kampagnen lidt skuffende, og det er til trods for, at jeg elsker al naturen og det grønne i kampagnen. På en eller anden måde synes jeg bare ikke, at kampagnen signalerer, at Hermès er en af verdens allermest eksklusive mærker.



Der er blevet skiftet lidt ud i Tommy Hilfiger-truppen, og det er ikke den samme familie, som det plejer at være. Der er dog mange af de modeller med, som jeg "hepper" lidt på:) Jeg ærgrer mig over, at tøjet ikke er lige så cool som på catwalken. De har udeladt det interessante tøj og valgt det kommercielle, og det er lidt en skam.



Ralph Lauren laver aldrig spændende kampagner, men denne er gabende kedelig. Andreea Diaconi lægger ansigt til kampagnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar