torsdag den 13. februar 2014

Modekampagner s/s 2014 part V



Det er ikke det sidste indlæg om forårets kampagner, for jeg mangler stadig at finde et par stykker i høj opløsning. Vi skal dog have seks af de store kampagner her. Jeg vil starte med Stella McCartney, der har finske Suvi Koponen som ansigt for kampagnen. Hun er stylet på samme måde som sidste års marts-cover af fransk Vogue. Det er der ikke noget galt i, for hun så godt ud der - såvel som her. Det er en meget appetitlig (!) kampagne, men man lægger måske ikke så meget mærke til tøjet? 



Der er mange blondiner i forårets kamapgner, og Lanvin har booket hele tre isblonde modeller til deres forårskampagne. Den er på den ene side meget Lanvin'sk og flot, men den har ikke den humor, som man efterhånden er vant til. 



Alexander Wang har taget sin kollektion med ud på toilettet. Anna Ewers ligger både på gulvet, sidder i isvand i håndvasken og er på toilettet. Den anden model ser vi aldrig ansigtet på, men også hun er på toilettet. Hvad Wang på offentlig toilet skal symbolisere, ved jeg ikke, men jeg kan godt lide fotografierne, der er taget af Steven Klein. 


Calvin Klein Collection har igen booket Vanessa Axente og ingen kan benægte hendes skønhed. Om hun bliver lige så kendt som Kate Moss, Natalia Vodianova eller Lara Stone, der alle er tidligere længerevarende Calvin Klein-girls, ved jeg ikke, og billederne er måske også lidt kedelige? 



Kate Moss havde før denne kampagne aldrig været ansigt for Alexander McQueen, og det kunne hverken hun eller McQueen vel have siddende på sig. Steve Klein har fotograferet kampagnen, som er langt mørkere og mindre sfærisk end normalt. Vi er dog stadig i en anden virkelighed end vores normale, og udtrykket er stærkt. 



Så fik vi endelig en non-blond i kraft af den mørkhårede Amanda Murphy for italienske Bottega Venenta. Det er en rigtig flot kampagne, der klæder Bottega Veneta rigtig godt. Jeg er ret vild med billederne.




Der er mange isblonde modeller i denne sæson. Hele tre pryder Max Maras ss14-kampagne med Hana Jirickova som hovedperson. Måske en ligelovlig "whitewashed" kampagne i disse sensitive tider? Stylingen er som den skal være, når man kender Max Mara.



Kenzo er på nul komma syv blevet the coolest of cool, og deres kampagner er hipster frenzy. Det er nu en meget sjov kampagne, og det ergodt at se Devon Aoiki igen.




Missonis kampagne er fotograferet af en af mine yndlingsfotografer Viviane Sassen, og jeg kan rigtig godt lide resultatet, selvom stylingen ikke er perfekt. Detr var bedre looks i kollektionen end dem, der er brugt i kampagnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar