lørdag den 31. maj 2014

Cannes 2014 kjoler: Den røde løber


Det er jo i morgen, at Bjarke og jeg skal til årets første bryllup, og jeg siger første, fordi vi er inviteret til hele tre brullypper denne sommer. Jeg glæder mig til dem alle sammen, men det er brylluppet i morgen, hvor sandsynligheden for gallakjoler er størst, og jeg glæder mig til at se, hvad folk har på. 
Dress code hedder både lange og korte kjoler. Jeg kommer selv i kort kjole, fordi det er mere mig... og jeg har heller ikke råd til at købe dyr kjole, man kun bruger få gange.

Nå, men i anledning af morgendagens fancy dressing skal vi se lidt kjoler fra Cannes' røde løber. Måske lade sig inspirere lidt? Man kan i hvert fald se på stjernerne og så lade sig underholde. 
Øverst har vi Jessica Chastain, som jeg er vild med både i film og på den røde løber. Her er hun i en kjole-type, jeg altid synes fungerer, selvom det er en gammel traver: draperet græsk gudindekjole. Lilla er en overraskende fantastisk farve til rødhårede Chastain, der jo også reklamerer for en YSL-parfume med lilla maling på hænderne.

Nå, vi tager lidt tilfældige stjerner og modeller (som det vrimlede med i Cannes). Har droppet alle dem, jeg ikke kender...

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

^Lea Seydoux er glamourøs i smuk grøn kjole. Farven burde være alle steder på den røde løber. Den er altid en vinder.

^Rosie Huntington-Whiteley får altid de bedste kjoler.Hun har enten selv god stil eller en god stylist.  Hun får selvfølgelig også det bedste ud af kjolerne. Hun er ikke model/skuespillerinde for ingenting. 

^Marion Cotillard er altid en af mine favoritter på den røde løber. Hun har god smag og ser altid fremragende ud. Jeg er vild med pleats, så kjolen her er up my alley. Skoene er cool og seje. 

^Cara i kort kjole og awkward positur. Men pænt, ikke desto mindre...

^Modellen Aymeline Valade spiller med i den nye film om Saint Laurent, som deltog i hovedkonkurrencen. Hun fik farvet håret lyst til rollen. Hun er smukkere med mørkt hår, men den gul-blonde farve vinder lidt på mig..

^Lara Stone ville vist bevise, at Barbie kunne gå hjem og lægge sig.. Hun er hot i neon pink, men man signalerer ikke klasse i dette get-up. Det er mere blondes have more fun...

^Blake Lively var i Cannes på grund af sit virke som L'Oreal-ansigt. Godt nok irriterer hun mig som skuespiller, men kjolerne sidder på hendes krop som en drøm. 

^Uma Thurman får mig til at tænke på Givenchy-parfumen Organza i denne gule gown...

^Kendall Jenner er ...søster (?) til Kim Kardashian, men er ved at få sig en legitim karriere som topmodel. I juni er hun fx i Vogue Paris. Jeg ved til gengæld ikke, hvad hendes ærinde i Cannes var?!

^Skuespillerinden Frieda Pinto er også L'Oreal-talskvinde, og L'Oreal havde sendt alle deres modeller til Cannes, så hun var klar på den røde løber i flere flotte kjoler. Her er i fjer, guld og glitter...

^Jeg er ikke sikker på, at øjenmakeuppen er lagt så godt på Eva Green her, som jeg ellers synes er åndssvagt smuk. Jeg elsker hende som skuespiller.

^Den brasilianske model Alessandra Ambrosio i noget, som kun russiske og brasilianske modeller kan bære. Og har lyst til. Flot er hun dog.

^Eva Herzigova i Dolce & Gabbana... Hun er 41 år. Det kan man ikke se. Hun ligner en på 28...

^Kristen Stewart i buksedragt fra Chanel. Hun virker til at have det bedre på den røde løber her post-Twilight. Det er godt at se. Jeg fik det altid lidt dårligt, når jeg så hende på den røde løber førhen, fordi hun altid så ekstrem ubekvem ud.
Hendes udvoksning i håret ser til gengæld ikke så pæn ud. Og jeg får ondt i mine fødder, når jeg ser hendes sko. Shit, de er høje.

^Mia Wasikowska i noget, der ligner Louis Vuitton. Skørtet er lidt dowdy, men overdelen er pæn nok. Mia er en virkelig god skuespillerinde og rigtig smuk på film, men hun ser tit lidt for almindelig ud på den røde løber. 

^Jessica Chastain derimod - hun popper på den røde løber. Hun er simpelthen så smuk. Og wow, det er en flot farve. Ikke verdens mest moderne snit, men shit works - is all good.

^Uma Thurman i noget, der godt kunne ligne Givenchy Couture? Og en brudekjole... De hvide kjoler var der mange af i Cannes.

^Bollywood-stjernen Aishwarya Rai, der ligesom Eva Herzigova er født i 1973. Hun er brandlækker ud. 

^Irina Shayk aka Mrs Ronaldo i Versace... She likes it sexy tacky, men hun ser godt ud. Jeg er underligt vild med hætte-effekten på kjolen. Det er lidt hip hop møder glamour møder østen møder tackylicious.

^Sophie Marceau er på forsiden af majs Vogue Paris (den orange forside), og hun var en af de første franske skuespillerinder, jeg lærte at kende. Hun var så smuk, så smuk, syntes jeg dengang i 90'erne. Hun var Bond-babe/skurk, spillede Anna Karenina i mit første møde med den russiske klassiker, var med i Braveheart og A Midsummer Night's Dream i slut-1990'erne.. Jeg tror ikke, at jeg har set hende i noget i over ti år... Men her ser hun vældig pæn ud.

^Altid stilfulde Zoe Saldana i hvid gudinde-kjole

^Endnu en Blake Lively-kjole... her i Gucci Premiere - Guccis bespoke/couture-linje... Igen kjolen sidder fantastisk på hende. Kjolen er også vildt flot. Jeg er ikke så vild med hendes makeup. Jeg ville have valgt en anden læbestift.

^Spanske Paz Vega var med i dommerpanet i Cannes. Hun ser altid vildt godt ud.

^Naomi Watts har spillet Prinsesse Diana i en film isdste år, og med kjolen og stylingen her ligner hun også mere end lidt umoderne kongelig end end Hollywood-stjerne. Naomi Watts har altid været meget smuk, men hun er en dem, som jeg godt kan se er blevet ældre. 

^Frieda Pinto ser vildt fin ud her. Håret og smilet ville også kunne bære det meste, men kjolen klæder hendes bare så godt. 

^Suki Waterhouse er både pretty og pretty boring.

^Cate Blanchett på festival. Billedet er ikke så heldigt, men det var det, jeg lige kunne finde. Cate er lige født 45 år. Det kan man også godt se, selvom hun stadig er fantastisk flot. Hun er virkelig også en sej skuespillerinde.

^Laetitia Casta i Dior Couture. Jeg er vild med effekten af denne kjole, og hvis man finder et close up eller billeder fra andre versioner af denne kjole, så kan man se, hvor fine detaljerne er. Godt skovalg, og jeg elsker læbestiften. Begge dele fjerner lidt af det romantiske og brudeagtige fra looket. 

 ^Modellen Arlenis Sosa viser kilometerlange ben. Hot stuff.

^Amber Heard i noget, der næsten ligner en hvid t-shirt og et lidt konet maxiskørt. Hår og makeup er til gengæld cool nok. Især hvis I får et up close af håret, for det er en ret cool fritz.

^Cheryl Cole er en megastjerne i England og ingen andre steder. Hun er nok også i Cannes på grund af L'Oreal.

^Den unge skuespiller Chloe Moretz i Chanel Couture

^Brasilianske Adriana Lima er en verdens bedst betalte modeller. Hun ser flot ud. 

^Charlotte Gainsbourgh klædt i helt nyt Louis Vuitton cruise 2015-outfit. Ikke så glamourøst som så mange andre på den røde løber, men sættet koster garanteret stadig en bondegård eller to... tasken gør i sig selv.

^Audrey Tautou i en af de få mønstrede kjoler i Cannes. 

^Virkelig smuk Natasha Poly i hvid kjole.

^Dolce & Gabbana-modellen Bianca Balti i fin blå kjole.... men åh gud, hvor er skoene grimme og helt forkerte til kjolen.

^Endnu en brasiliansk model Izabel Goulart. Jeg har læst, at hendes istagram er god, hvis man er vild med træningsinspiration. Hun er lidt en fitness-junkie, der gerne viser billeder fra sine work outs.

^Aymeline Valade igen... Åh, jeg kan ikke stå for en kvinde i smoking. Hun ser for sej ud. 

^Skuespiller Zoe Saldana vældig interessant kjole

^Nicole Kidman i kjole, jeg ikke kan finde ud, om er cool eller grim... 

^Marion Cotillard i en sjælden halv-kikser Jeg er ikke fan af støvlerne to say the least.

^Julianne Moore i Louis Vuitton. Sej, sej skuespiller.

^Model Barbara Palvin i hvid kjole. Hun er især kendt for beauty-kampagner og er ansigt for L'Oreal. Hun er også kendt for at være blevet smedet sammen med Justin Bieber og truet af Beliebers. 

^Den russiske model Natasha Poly har kindben, man kan skære sig på. Jeg er vild med hendes look her.

^Aishwarya Rai igen. 40 år, venner!

^Liya Kebede... endnu af verdens pæneste kvinder i mine øjne. I supercool kort kjole. 

^Tredje Blake Lively-kjolen. Nu i Chanel. De to andre var bedre til hende. Hun er også flot i denne, men de mere simple, skulpturelle kjoler passer bedre til hendes kurvede, sexede krop, synes jeg. 

^De brasilianske modeller var i stort fremmøde. Her er det Isabeli Fontana, der ellers ikke rejser så tit fra Brasilien længere. Kjolen er flot, men jeg hader skoene - ikke farven, for røde sko er nice, men peep toe og forplateau i en og samme sko er blandt mine yndlingsaversioner. I don't get it.

^Adèle Exarchoupoulos har dælme et svært navn. LIgesom modeller som Poly og Shayk burde hun forkorte sit navn... Adele Exar? Adele Chou? Choup? Choupou? Anyways, hun er nok glad for sit navn. Kjolen er fra Louis Vuitton, kan jeg se på snittet.

^Salma Hayek i pink kjole - meget meget smuk.

^Julianne Moore igen. Flot flot.

^Spanske Paz Vega igen. Sikke en blomst på skulderen, men hun kan bære det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar