torsdag den 5. juni 2014

Har købt hvid top fra Isabel Marant ss11 på Trendsales..


Herover har vi to looks fra Isabel Marants spring-summer 2011-kollektion. Freja Behas look til højre er et, jeg aldrig bliver træt af at kigge på, når det ind i mellem bliver genbrugt i magasiner og lignende. Hvilket det overraskende ofte bliver i forhold til at kollektionen har et par år på bagen. Jeg forstår det godt..
Freja har altid været perfekt på catwalken for Isabel Marant. Det er dén pige, man gerne vil være...Kjolen er cool. Supercool. En god blanding mellem sporty, cool og romantisk. 

Nå, men kjolen findes også i en kort version - en top. Den blev også vist på catwalken. Den ser ikke helt så cool ud som kjolen - om det er topmodellen skyld, stylingens skyld eller fordi kjolen bare er bedre, ved jeg ikke, men alligevel... da jeg faldt over toppen på Trendsales i går til en pris, som mange ville kalde et fund, så købte jeg den altså... Nu venter jeg så på, at postmanden kommer forbi en af dagene.

Den er en størrelse M, hvilket er et sats fra min side. Sommetider er 38/M alt for stort; andre gange er det okay. Jeg er en 36, der kan svinge begge veje, hvis en brand bruger store eller små størrelser. Eller hvis fx en trøje bare bliver pænere ved at være ekstra stram eller lidt oversize.
Mon den kommer til at sidde godt? Jeg krydser fingre...

Jeg spekulerer også på, hvordan jeg skal style den... Jeg shopper ikke som man bør ifølge magasinernes "shoppeeksperter". Jeg kan aldrig finde det, jeg har brug for (i hvert hvert fald ikke til priser, hvor jeg kan være med). Det meste af mit tøj er spontanshoppet. Det er sjovest at købe tøj, man forelsker sig i, end at købe tøj, man har brug for, synes jeg. Det er der, hvor jeg har en sjov shoppeoplevelse. Måske føler man har gjort et fund.

Det er ikke hele sandheden. Jeg er meget bevidst om mit budget og mere fornuftig, når jeg står med en grå t-shirt, som jo egentlig altid vil være nyttig i min garderobe. Jeg lader den tit hænge, fordi jeg er i stand til at vurdere, at jeg ikke har råd lige nu og streng taget ikke behøver den. Derudover har jeg også lettere ved at lade noget hænge, hvis jeg ved, at jeg vil kunne finde noget tilsvarende igen på et senere tidspunkt.

At finde en Isabel Marant-top som denne her gør mig til gengæld øjebliksvanvittig - jeg kan ikke lade være med at byde, selvom der er mere nyttige ting at bruge penge på. 

Jeg havde en periode på Trendsales, hvor jeg fik lavet et par fejlkøb eller tre, så jeg tog en pause fra online second hand-shopping i en periode sidste år. Nu er jeg forsigtig kommet i gang igen, og det er altså fedt at kunne finde god kvalitet til forholdsvis billig penge!

Men styling? Det må jeg lige tænke over.. og prøve mig frem. Forslag?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar