tirsdag den 22. juli 2014

Normcore-moi!


Det er halvandet år siden, at jeg købte mine Birkenstock, men jeg har faktisk ikke gået særlig meget i dem offentligt... jeg har mest brugt dem som hjemmesutter. Denne gang tog jeg dem imidlertid med Fanø som mine eneste sandaler, da jeg var begyndt at få nogle mærker af et spænde fra mine andre sandaler... 
Hvorom alting er, jeg er pinligt bevidst om deres status lige nu som enten en del af campinghabitten eller som del af normcore-modedillen, dvs. enten signalerer jeg, at jeg stilmæssigt har givet op eller at jeg er en slave af moden. Which is worst?
Wello, jeg er jo i feriemodus, og jeg har mest ligget på stranden - og her er Birkenstock ganske udmærkede. De ER praktiske at hoppe i og ud af. 

 I min grå t-shirt og afklippede shorts, som faktisk kan kaldes for vaskeægte mom-jeans i den forstand, at de har tilhørt min mor, så er jeg vist rimelig normcore i disse dage. Øverst er vi lige en kort tur på stranden søndag, fordi min nevø liiiige ville grave lidt i sandet, før vi skulle hjem og have aftensmad. 
Vi havde inden da været på udflugt til Sønderho Gamle Fuglekøje og billedet nederst er fra gåturen derud.

Billedet nederst er et af de billeder, der giver mig lyst til at gå på slankekur, men jeg kan godt glemme at passe på min figur her på Fanø, hvor min mor ganske vist også går ind for sund mad til hovedmåltiderne, men læsser godt på med mellemmåltider, desserter og is. (tror nu også vinkel og vind lægger et par kilo til/ krydser fingre!) (ja, det er tabu at tale om vægt, når man fra et sundshedsperpektiv vejer det, man skal, og intelligente kvinder ikke ligger under for mode/skønheds/underholdningsindustriens forkvaklede idealer... ) (jeg er tydeligvis ikke intelligent nok...).

2 kommentarer:

  1. Ha ha - dine parenteser fik mig til at le :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den bedste kompliment i verden:)

      Slet