lørdag den 23. august 2014

Fra catwalk til Zara


Jeg synes faktisk, at Zara (indtil videre) i denne sæson har efterlignet de store modehuses kollektioner mindre end de plejer. Eller måske i virkeligheden gjort efterligningerne mere subtile. Måske handler det bare om, at moden lige nu er meget afslappet og hele "normal dressing"/"normcore"/"normal deluxe"-trenden gør, at mange gerne vil have lækre basisting. 
Men. Ligesom sidste sæson kunne jeg ikke dy mig for at lave et indlæg, hvor I med jeres egne øjne kan se Zaras versioner på den ene side, og de dyre modehuses versioner på den anden side. Måske kan I lige som mig finde paralleller... eller også kan I ikke!

Øverst har vi et look fra Zara, som kunne ligne Marc Jacobs' striklook. Det kunne også ligne et look fra Céline, da Marc Jacobs og Céline havde et par looks, der lignede hinanden meget. På grund den dybe v-halsudskæring, valgte jeg her Marc Jacobs som sammenligning.

Ps. der er sikkert mange flere muligheder for lookalikes udover dem, jeg har fundet, og der kommer helt sikkert flere i løbet af sæsonen. Det er stadigvæk kun august!

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET


Men bare for at blive lidt i samme look, så er der også dette forslag og jeg har så taget både Marc Jacobs og Céline med som sammenligning. 

Endnu en gang: Zara vs Céline

 ^Nu er der et par eksempler på, at Zara har ladet sig inspirere af Bottega Veneta.

Zara vs Bottega Veneta

Zara vs Miu Miu

^Zara vs Ports 1960

Zara vs Prada

Måske ikke dead-on, men der er en lignende feel i stylingen mellem Zara og Prada

Måske heller ikke dead on. Zaras version er sort/hvid og er meget længere, men I kan gode se lighederne, ikke? Zara vs Louis Vuitton

Her er det især krave og lynlås, der minder om hinanden. Zaras version ser ud til at være inspireret af Carvens kollektion og måske ikke ét look specifikt.

Mønstret her kan godt ligne Proenza Schoulers print en lille smule?

 ^Kjolen her er lidt en blanding mellem to looks fra hhv Chloé pre-fall og Chloé aw14

 ^Mens kappen her nok bare er Chloé pre-fall

^Zara vs Chloé pre-fall... Jeg kan dog se, at mønstret også indgår i Tod's aw14-kollektion

Ingen kommentarer:

Send en kommentar