onsdag den 8. oktober 2014

Inspo: Girl and decor


Fælles for alle billederne her er, at modellerne poserer indendøre i indrettede stuer, køkkener eller værelser. Det giver dobbeltinspo i form af både stil og interiør samt det giver gode historier. 
Jeg kan godt lide at se billeder og lave historier i mit hoved... jeg gør det automatisk. Det er ikke lange detaljerede historier, men jeg mere hurtige nedslag og en form for "kender ud typen"-kategorisering, omend mere aspirational end realistisk. Og så tænker jeg over, hvilken type, jeg selv (mest) er, og hvad jeg kan lide... Og på en eller anden måde er der noget bekræftende i, når pigens stil og indretning passer sammen..

Jeg kan bedst lide boligbilleder MED mennesker, hvilket er hvorfor jeg normalt finder boligblade utrolig kedelige. Det er så sterilt med alle de opsatte og perfekte boligbilleder uden mennesker - uden folk, der bor med deres indretning. Bruger det. Er i gang med at bo der. 
Sådan er vi så forskellige.. men egentlig lidt overraskende hvor ens boligblade er, når man tænker på, at der er SÅ mange af dem (jeg ville aldrig selv købe et boligblad, men de følger jo med modebladene hver anden måned). Jeg forstår ikke, at bladene ikke bruger "historiefortælling" noget mere og laver mere dynamiske billedserier. Selv når de besøger "rigtige" mennesker, så rydder de op og fjerner alt livet, så der kun er perfekte kulisser tilbage. I don't get it.

Disse billeder er dog fra modeblade, så tøjet og modellerne er i i fokus.

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET




















































Ingen kommentarer:

Send en kommentar