torsdag den 2. oktober 2014

Street style: klassiske skjorter


Når jeg tænker efter, så bliver jeg oftest inspireret af ting, jeg i forvejen kan lide. Jeg bliver bare mindet om, hvor meget jeg faktisk kan lide det fx når jeg ser folk på gaden se ekstra godt ud det eller ser mit i forvejen favoritlook perfekteret på catwalken. 
I skrivende stund tænker jeg på den klassiske skjorte. Jeg har altid været vild med skjorten. Den er både god i preppy looks med en strik udover. Den er god, hvis man vil se voksen og jeg-er-seriøs-agtig ud.  Den kan være rock'n' roll med opsmøgede ærmer og stramme jeans. Den kan være boho. Den kan være kunstneragtig. Den er god at sove i. Man er sexet i sin kæreste skjorte. Den kan i bund og grund bruges i alle de "roller", jeg godt kan lide at lege med, når jeg tager tøj på. 

Selvom jeg viser street style billeder i dette indlæg, så er det faktisk tv-serien Madam Secretary, der har sat min nårh-ja-jeg-elsker-skjorter-ting i gang igen. Der er kun kommet to afsnit, og who knows om serien udvikler sig til noget rigtig godt, men damn, den har sat gang i en seriøs omgang skjorte-envy hos mig. 
Tea Leoni spiller secretary of state (udenrigsminister på amerikansk), og hendes politikerstil er helt perfekt, når de skønne skjorter sættes sammen med et par gode slacks. Hun ser brandgodt ud. 
Det er imidlertid den ældste datter, der bliver introduceret i afsnit to, Stevie, der inspirerer mig mest med sin afslappede uni-stil: semi-løs oxford skjorte i klassisk lyseblå, tynd semi-løs navy strik udover og et par jeans, der hverken er for stramme eller løse. Hår i løs lav knold med uperfekt midterskildning. Det er fuldstændig almindeligt og pænt, men de enkelte komponenter er nice udvalgt. Jeg har lyst til at se ud ligesom hende... især de dage, hvor jeg selv skal på uni. At hun selvfølgelig udover god stil også har et særdeles pænt udseende og slank krop at gøre godt med, gør hende jo ikke mindre pæn. Anyways, har ikke kunne finde gode billeder fra serien, så I får i stedet en serie billeder fra modefolket på gaden at lade jer inspirere af.

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET




























Ingen kommentarer:

Send en kommentar