fredag den 28. november 2014

Åh, at vælge valgfag...


I går holdt mit studie Thanksgiving, og jeg tog med, selvom det lidt er en bitch at komme til Aarhus fra Odense om natten (jeg havde fx en hyggelig time på en kold og lukket Fredericia banegård fra 1 til 2 om natten), men det var hyggeligt at få snakket lidt mere med de andre studerende på mit hold...

Jeg kan godt lide fester, men jeg har det altid dårligt med mig selv dagen efter, fordi jeg kan huske alle de gange, jeg var irriterende: afbrød folk, stillede underlige spørgsmål, tog dumme ting for givet, kom med lidt for mange mærkelig facts og statistikker om alt og ingenting, var for agressiv i en diskussion osv. Jeg kan huske det hele, og jeg hader, at jeg ikke er lige så nice, cool, sjov og likeable, som jeg godt gad være. Så de næste par dage er jeg ultramenneskesky. Vil bare passe mig selv. Ikke anstrenge mig...

Det får jeg så også lov til i dag, for Bjarke er til julefrokost med sit arbejde. I'm home alone. Jeg har sovet meget længe og set en tv-serie samt et afsnit af 60 minutes, som blandt andet fortalte en historie om Tjernobyl, der var interessant. Nu skal jeg tage mig sammen om at få handlet ind... 

Først har jeg dog valgt valgfag næste semester. Jeg skal kun vælge et, men deadline er søndag, og jeg er meget i tvivl, så nu har jeg valgt to. 
Det ene, som lyder spændende, inkluderer en studietur til University of New Mexico, Alberquerque og damn, det gad jeg godt. Faget handler om ikoniske byer og spillet mellem fakta og fiktion i forhold til denne ikonisering... or something like it. På studieturen bliver Breaking Bad - en af mine yndlings-tv-serier - brugt som case. Den fandt sted i New Mexico. 
Jeg synes, at det lyder rigtig spændende, men.... det kræver også en del penge. Der står, at man skal forvente 6000 kroner for flybilletter, 3000 kroner for overnatning, og så kommer der vel andre udgifter oveni. Det internationale kontor vil gerne være behjælpelig med legatansøgninger, men man kan jo aldrig være sikker på noget. Jeg har ikke så mange penge, så jeg ved ikke lige, om jeg kan spare de penge op?
På den anden side... Jeg har ikke været på udveksling og kommer det heller ikke, så dette er ligesom min mulighed for at opleve et amerikansk universitet indefra og komme "lidt" afsted med et studie... Og hvornår kommer man ellers lige til New Mexico?

Anyways, jeg har tilmeldt mig et backupkursus, hvis penge bliver for stort et issue. Desværre var min umiddelbare førsteprioritet fyldt op, så jeg måtte finde et andet kursus. Jeg endte med at vælge et fag, hvor jeg også har haft underviseren i dette semester, og jeg er lidt bange for hende. Det er lidt et risky valg. På den anden side... jeg er let at skræmme. Gotta get over it! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar