mandag den 10. november 2014

BEAUTIFUL FACES


Jeg bliver så ked af det, hver gang jeg læser historier om, hvordan der stadig ikke er nok diversitet i modebilledet og skønhedsverdenen. På catwalken i New York, Milano og Paris er kun få procent af modellerne ikke-hvide, ikke-vestlige skønheder. Magasinerne bruger mest hvide modeller, og selv i Asien og Afrika, hvor størstedelen af befolkningen ikke er hvide, så bruger man stadigvæk hvide modeller til at sælge luksus og skønhed, fordi det vestlige skønhedsideal tilsyneladende er et globalt skønhedsideal. 
At der er status i at være så lys som muligt i Afrika er ærgerligt. At det er almindeligt at få skønhedsoperationer i lande som Korea og Kina for at få "europæiske" øjne og andre mere vestlige træk er ærgerligt. Jeg ønsker så meget for kvinder og mænd over hele verden, at de kan se skønheden i deres egne både lokale træk og særegne træk. Der er ikke én måde at være smuk på i mine øjne. 

I Danmark er størstedelen af befolkningen pænt bleg, så det er måske ikke så mærkeligt, at der er flest hvide modeller på forsiden af magasinerne herhjemme og i reklamer for skønhed og deslige, men jeg bliver alligevel altid så glad, når jeg ser skønheder i medierne, der ikke opfylder de gængse mål for beauty. Og i forhold til den indvandring, der har været i Danmark og gjort gaderne lidt mere brogede, så må der da også snart begynde at komme flere afrikansk og mellemøstligt udseende piger i bladende?

Anyways, jeg er selvfølgelig selv en del af møllen, når jeg på bloggen her viser tonsvis af billeder af vestlige modeller, der passer ind i den formel for skønhed, som matematikerne har udregnet.
Billederne på min blog afspejler ikke mine værdier og skønhedsidealer korrekt. Man behøver ikke være modeltynd for at være smuk for eksempel. Og jeg elsker menneskers udseende fra hele verden. 

Well, her er nogle billeder, som jeg havde liggende i mine inspirationsmapper, af skønheder fra hele verden, men indrømmet, de er alle modeller og har perfekte kindben. Det er svært at være politisk korrekt hele vejen...

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET





































Ingen kommentarer:

Send en kommentar