onsdag den 12. november 2014

Weeds


Jeg skal til eksamen i næste uge, og jeg er ikke rigtig begyndt at læse. Jeg har læst undervejs i semestret, men jeg mangler stadig noget af pensum, og jeg bør vel læse noter og gå pensum igennem igen... Jeg er bare blevet rimelig hooked på Weeds i den sidste uges tid og har set tre sæsoner på Netflix.

Weeds er lavet af den samme kvinde, som har skrevet Orange is the new black, som jeg også er ret pjattet med. Det er halvtimes afsnit, og der er lavet 8 sæsoner. Det tog mig en håndfuld afsnit at falde for serien, men nu er jeg altså fanget... og jeg MÅ IKKE se mere før efter næste uges to eksamener... Jeg er slet ikke i skole/læse-humør, hvilket er noget møg, for jeg har ingen selvdisciplin og er meget afhængig af "mit humør". 

Serien er sjov. Fyldt med amerikansk dobbeltmoral, sjove karakterer og gode replikker. Kort fortalt handler det om en husmor, der efter sin mands død, begynder at sælge pot til folk i nabolaget for at kunne opretholde sin og børnenes levestandart. Det giver hele tiden nye konflikter for hende og folk omkring hende.


Zooey Deschanel havde en rolle i en håndfuld afsnit, hvor hun spillede halvpsykopatisk quirky girl, en rolle, som hun efterhånden har perfektioneret. Jeg var ret vild med Zooey Dechanel i mange år og startede også med at holde meget af hans hendes nuværende gig - komedieserien New Girl, indtil jeg begyndte at finde serien alt for hysterisk og ikke så sjov længere. Jeg holdt en pause, som efterhånden har varet en sæson eller to... 



En anden birolle, som modefolk nok vil synes er mere interessant er Mary-Kate Olsen i 3. sæson. Hun spiller den dobbeltmoralske, religiøse og meget flirtende Tara, som bliver kærester med hovedpersonens søn i serien... Det er ret pudsigt at se  hende i rollen, fordi jeg 1)havde glemt, at hun startede som skuespiller og hun 2) gør det rigtig godt  (Jeg har ikke bare set Full House; jeg har også set serier som Two of a Kind og So little time, der blev sendt på TvDanmark back in the days, og har skuespillet ikke ligefrem award-værdig) 
3) er så flirtende, snakkesaglig og udadvendt i rollen. Det sidste er lidt det modsatte af det, man fornemmer fra de billeder, man ser fra diverse modeevents. Der ser de to modesøstre altid så lukkede, bange og sammenbidte ud. De smiler aldrig, og ja, bare det at høre hendes stemme er lidt skørt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar