søndag den 4. januar 2015

en masse billeder og en weird rant om mit wonky studiejeg


Jeg har glemt at udgive dette indlæg, som jeg har lavet mens jeg så et eller andet i fjernsynet eller på nettet. 
Lige nu burde jeg skrive synopsis - eller en disposition+summary, som man åbenbart gør på denne her uddannelse. Jeg er bare helt ekstremt eksamensfucked i hovedet, så jeg får ikke lavet så meget og har det ad helved til - især når jeg kommer i tanke om eksamen, karakterer, fremtid... og jeg bliver så hurtigt forvirret, når jeg forsøger at få styr på alle boldene i luften. Jeg er dybt misundelig på alle jer, der kan det der eksamensnoget; har knækket koden til uni; er 12-tals peoples; er en succes. 
Faktisk er jeg misundelig på alle, der er kommet igennem et studie og stadig har det godt med sig selv! 

Mit problem med disse eksamener er, at det ikke er pensumeksamener. Jeg skal selv finde litteraturen, og det lige præcis det, jeg går ned på. 
Jeg hader at søge efter materiale. Jeg ved ikke, hvordan man gør det rigtigt. Jeg er dårlig til biblioteker. Jeg kan ikke overskue artikler på nettet. Jeg hader ikke at vide, om jeg er på rette vej; finder det rigtige; læser det rigtige; spilder min tid. 
Der sker i stedet det, at jeg laver ingenting - overspringshandler eller bare prøver at tænke mig frem til en løsning, der ikke kommer uden videnstilegnelse. Jeg kunne spørge mine medstuderende til råds, men jeg har, indrømmet, udvalgte sociale fobier, hvilket er både pinligt og mærkeligt og svært at forklare, men når det kommer til mit studie, så er jeg meget alene, fordi jeg ikke "tør"/"orker" at sparre med andre. 

Anyways, efter to dages sygdom... og en god omgang "did-nothing-before-christmas", så har jeg bundtravlt nu. I morgen aften skal der afleveres synopsis, og så har jeg en 20-siders opgave til midt i januar, hvor jeg har lavet og læst flotte 0% 
Jeg har så nogle dage efter en mundtlig eksamen i det fag, som jeg afleverer synopsis i nu. Her har jeg kun sat mig ind i det overordnede..
.
Begge fag har haft pensumeksamener, så jeg har allerede været til tre eksamener dette semester. De var bare nemmere at gå til, fordi de var så konkret formuleret og in-a-box og havde et afgrænset pensum.
Åh, det hele er frygteligt, og jeg ved godt, at jeg selv lyder frygtelig. Og ja, knib ballerne sammen og kom i gang, men geez, jeg har det ad helved til, og jeg har bare lyst til at flygte langtv væk fra det hele. Nå....

Hvis I ikke har eksamener - eller hvis I trænger til en pause fra whatever you do - så er her en masse pæne modebilleder i sort og hvid.

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET
























































Ingen kommentarer:

Send en kommentar