mandag den 28. september 2015

Friday


Så her er jeg inden fredagens fest, der endte med at være en af de lange nætter med alt for meget af alting, så man ikke ved, om man aldrig vil glemme det eller helst vil glemme det så hurtigt som muligt:)

Anyways, hvor jeg for et par uger siden - sådan lidt ananas-i-egen-juice - fortalte en lille historie om en smuk pige, der sagde til mig, at jeg var smuk, så havde jeg lidt den modsatte oplevelse fradag nat (lørdagmorgen?).

En fyr, der selv så irriterende pæn ud, begyndte at tale om min hud med mig, og til at starte med var det ok. Han havde selv noget erfaring med uren hud og foreslog mig at bede en hudlæge om sådan en pillekur, jeg godt kender, men ikke umiddelbart må få pga mine depressive tendenser. Åha, men han blev ved i lidt for længe på den der måde, hvor man tænker, at han simpelthen var for distraheret af mine bumser til at tale med mig om andet (klokken var sen morgen efter en lang nattefest og min hud så ganske skidt ud i morgenlyset). Så jeg spurgte ham, om det var det første - og i bund og grund det eneste, han lagde mærke til, når han så mig, og han svarede ja.
Ikke rart for ens selvtillid. Fra at have været lidt whatever omkring mit udseende på det tidspunkt, blev jeg irriterende selvbevidst. Jeg havde allerede set, at min mascara sad rimelig meget alle andre steder end på vipperne på det tidspunkt. Kroppen var fyldt godt op med tarvelige drinks og doven øl, og jeg lugtede af røg og sved og dårligt menneske, og jeg følte mig fedtet både ud- og indvendig.

Min hud er ikke pæn i øjeblikket, men det har været fucking værre, og selvom jeg har dage, hvor min hud får mig til at tænke, at jeg bare bliver hjemme og gemmer mig fra resten af verden, så har jeg egentlig det meste af tiden lært at leve med det. To år hos hudlæge gjorde ikke det store, så jeg er sådan lidt... gider jeg mere?

Anyways, til festen begyndte en anden fyr at tage min elastik ud af håret hele tiden, hvorved mit fedtede, elastikmarkerede hår stod ud i en stor filtret tot. Han syntes, at jeg var meget pænere med løst hår, hvilket han selvfølgelig må mene og tænke alt det, han vil, men han sagde det også lidt for mange gange til, at det var fedt. Det føltes hurtigt som om at han sagde, at jeg ikke var pæn med håret i knold, og det er jo irriterende, når man sætter sit hår op det mest af tiden... Shit, jeg gad godt, at vi talte om andre ting end mit udseende.

Nå, rant over. I mit næste liv - i et parallelt univers, betyder udseende forhåbentlig mindre for mig og mine omgivelser. Nå, bad og et smut ud i det smukke vejr er vist det, jeg har brug for nu:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar