onsdag den 4. januar 2017

How 'bout a cup of coffee?


Jeg drikker kaffe lige nu, hvilket jeg gør ofte og mange gange om dagen. Jeg er gået over til decaf om aftenen, da jeg som b-menneske ikke skal gøre det endnu sværere for mig selv at sove om natten, men jeg elsker kaffe. Nogle gange vågner jeg om natten, hvis jeg ikke kan sove, og jeg begynder straks at tænke på kaffe og får lyst til at lave mig selv en kop, selvom det er den modsatte medicin mod søvnløshed. I just really love coffee...
Jeg er ikke nogen feinschmecker - tværtimod. Jeg er ret meget et vanemenneske, så nu hvor jeg har drukket instant coffee i nogle måneder, er det lige før jeg foretrækker det, selvom jeg godt ved sådan cirka alt andet kaffe "smager" bedre, men med kaffe er vane og genkendelse en stor del af nydelsen for mig. Jeg går sjældent efter latte, cappucino eller nogle af de andre fancy kaffedrikke, når jeg er på cafe. Jeg vil tit bare have en gang filterkaffe med lidt mælk. Jeg er ikke engang hipstercool og drikker den sort - der skal lige en sjat mælk i for at bløde den op samt sløre lidt for smagsløgene, hvis kaffen er for stærk eller tynd. De steder, hvor filterkaffen er for tjæret, er jeg begyndt at bestille en americano, som er en espresso fortyndet med vand og smager altså ret meget af almindelig filterkaffe.
Jeg kan godt drikke en cappucino, men jeg tænker lidt over mængden af mælk og det fedende ved en cappucino, når de hælder godt med sødmælk op. Derudover er filterkaffe billigere og en kop er ofte større og holder længere:) 

Anyhoodles, nok ord om kaffe. Lad os se nogle billeder..

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET





























Ingen kommentarer:

Send en kommentar