onsdag den 4. januar 2017

Beige slag fra Chloé plus ny chefdesigner for brandet


Clare Waight Keller, som har været chefdesigner for Chloé i en håndfuld år, træder tilbage fra posten og overlader den til Natasha Ramsay-Levi, der lige nu er second-in-command hos Louis Vuitton. Keller har tilsyneladende selv valgt ikke at forlænge sin kontrakt, så for en gangs skyld har vi måske at gøre med et rolig chefskifte uden dårlig stemning og retssager, som ellers har været normalen de sidste par år.
Clare Waight Keller har på sin vis gjort det godt for Chloé. Jeg tror i hvert fald, at kunderne har været glade, og hendes feminine, men cool looks passer også godt til mange kvinders liv og æstetiske præferencer, tror jeg. Hun har fundet ind til kernen af, hvad der fungerede under især Phoebe Philo, og det har hun så perfektioneret.
Til gengæld må jeg også indrømme, at jeg er blevet mindre og mindre inspireret af kollektionerne fra Keller samt hendes kampagner, der mere og mere erblendet sammen og har føltes en smule passé (selvom jeg er glad for at Chloé har været så god mod danske modeller!!)
Omvendt er det spændende med Ramsay-Levi, for hendes "stil" er ikke typisk flowy Chloé med naturlige materialer og romantisk 70'er sentimentalitet. Hendes stil er hårdere, skarpere, og hun kan godt lide syntetiske materialer og den slags. På den anden side, så er det måske tid til at skubbe lidt til Chloé-kvinden og fange de nye generationers opmærksomhed? 
Jeg håber, at Ramsey-Levi kan bevare det, der trods alt gør Chloé til Chloé, men samtidig vække min interesse igen, for jeg vil gerne være en Chloé-girl!

I indlægget her får I et beige slag fra Chloés efterårskollektion.

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET










Ingen kommentarer:

Send en kommentar