søndag den 27. maj 2018

Inspiration: What to wear to Danish Weddings?


Hvad skal man tage på til et typisk dansk bryllup? Her er 25 bud på looks, jeg gerne ville iklæde mig. Billederne er fra modeblade, og kjolerne er formegentlig alle fra dyre mærker, men farver, cut og mønstre etc. synes jeg, ville passe godt til mange danske bryllupper, og det kan man måske lade sig inspirere af, når man kigger på kjoler, der hvor man plejer at shoppe.
Til de fleste bryllupper, jeg har været til, skifter folk ikke tøj mellem kirke/ceremoni/reception og fest, hvilket betyder, at folk finder tøj, der passer til begge dele. De fleste holder sig fra galakjoler og store skrud - danskere er generelt ikke det meste glamourøse folkefærd. Vi kan til gengæld godt lide mode, så man må godt lege/være trendy/tænke lidt utraditionelt. Der er altid dem, som er mindre festlige end én selv - jeg er i hvert fald altid overrasket over hvad nogle mennesker forstår som festtøj, men det betyder også, at man ikke skal være så bange for at under- eller overdresse. Jeg foretrækker kjoler frem for todelte sæt. Det synes jeg er mere festligt og fint, og jeg synes, at man skylder bruden at gøre sig umage. At klæde sig fint på signalerer til brudeparret, at man prioriterer festen, og ser den som noget stort og fint.
Have fun og find noget, du kan lide, og som du vil bruge igen... men drop nu sort. Man skal hverken tage sort eller hvidt tøj på til et bryllup. 


SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET
























Ingen kommentarer:

Send en kommentar