lørdag den 13. oktober 2018

Modekampagner f / w 2018: part III



Lad os få tredje omgang af sæsonens modekampagner. Øverst har vi Prada, der igen kører et koncept med forskellige kampagner. Dog alle skudt af Willy van Wanderperre. Øverst har vi et eksempel på den kampagne med Amanda Murphy, som også synes at være den, som er blevet brugt mest i bladene. Nederst er der mere fokus på accessories, og der er brugt flere forskellige modellerAlle kampagner udnytter kollektionens neonfarver. Kampagnen minder meget om prefall-kampagnen, og trods farverne, så er kampagnen langt fra mine favorit-Prada-kampagner. Der er nok blevet brugt lidt for meget kontrast og farvemætning i filteret for min smag. Jeg er ikke helt sikker. 

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET


Alasdair McLellan har igen fotograferet Miu Mius kampagne, men denne gang er mna gået væk fra collage-formatet og i stedet fokuseret på nogle portrætter af modeller såvel som skuespillerinder og it-girls. Jeg har altid været meget glad for Alasdairs stil, som oftest er location-billeder med masser af farver, modellerne ser altid godt ud, og det er ungdommeligt og både nutidt og retro på en og samme tid. Jeg har set bedre billeder fra hans hånd, men hans stil klæder Miu Miu. Eneste anke er måske, at hans stil er meget engelsk, mens Miu Miu er et italiensk brand, som viser kollektioner frem i Paris. 




Chanels efterårskampagne har en dansk model med i form af Nina Marker, og det luner jo altid på en patriotisk modetosse som mig. Castingen er i det hele taget rigtig fin. Jeg kan godt lide modellerne, og jeg kan også godt lide effektet med farvebilleder af tøjet og et sort/hvidt portræt ved siden af . Chanels kampagner er sjældent spændende, så baren er lav. Jeg kan lide denne mere end normalt.



Den russike model Kris Grikaite er endnu ung, men har haft en meget flot karriere allerede med ene blue chip kampagner og modeserier. Hun er vanvittig flot og karismatisk og gør det altså vildt flot, selvom hun er en meget lav model. Jeg ved ikke, om hun overhovedet er over 170 cm. Anyways, man kunne derfor forvente magi mellem hende og Steven Meisel i en MaxMara-kampagne, hvor der tit ikke sker så meget andet end flotte portrætter i vanligt MaxMara-mode. Der er lidt mere mode denne gang, men kampagnen lever ikke helt op til hverken Kris' eller Meisels bedste. Jeg håber, de teamer op igen og gør det bedre!




Bottega Veneta fortsætter for en gang skyld det koncept, de også brugte sidste sæson - måske fordi det er Tomas Meiers sidste kollektion, før en ny chefdesigner overtager og sikkert har nogle helt nye ideer til både kampagne og stil. Castingen er fin og kampagnen virker ok i bladene. Jeg er gladere for større billeder, men maybe that's just me for ya.



Der er ligesom hos Prada og et par andre brands flere kampagner fra Saint Laurent, der startede med at vise en masse farvebilleder af Kate Moss ved stranden i blomstede minikjoler. I de nyeste magasiner har man valgt at brinde sort/hvid-billeder af Mica Argaranas i tøj fra resten af kollektionen. Der kommer sikkert mere. Begge "kampagner" er taget af Inez & Vinoodh.




Meisel har fotograferet Moschino Aliens til sæsonens kampagne. Hans billeder flotte med velvalgte modeller. At det ikke klæder dem at være blå og grønne og orange er ikke den store overraskelse, men det passer godt til Moschino. Moschino er tackywacky mode - over the top dårlig smag med humor. Det fanges udmærket her.




Roberto Cavalli er lidt inde i en anonym periode, hvilket denne kampagne understreger med to tykke streger. Den er ikke grim eller forfærdelig, bare lidt anonym.




Det er jubilæumsår for Ralph Lauren, og der bliver vist en del forskellige kampagner i bladene - flere af dem retrospektive med billeder af Ralph Lauren himself i en ung udgave og minicollager af gamle kampagnebilleder. Jeg tror dog denne er den officelle "nye" kampagne for Ralph Lauren Collection. Det er Ine Neefs, der er model på disse to billeder. Hun ligner en Ralph Lauren-model. Til trods for at Ralph Lauren er et all-american brand, så har brandet altid været glad for elegante europæiske og russiske modeller - oftest med lyst blank hår.




Sarah Moons billeder er slørede, romantiske og stemningsfulde, men ikke så tydelige. Man kan ikke så godt se modellerne, og det er helelr ikke i kampagnen, at man får et detaljeret indtryk af tøjet. Kampagnen passer godt til Giorgio Armani, der ikke kan beskyldes for at være for hip, men som virker til at have godt fag i sin målgruppe - en ældre, elegant og loyal kunde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar