tirsdag den 12. februar 2019

Balenciaga supports World Food Program-hoodies



Jeg ved ikke helt, hvordan jeg har det med et dyrt, trendy modehus som Balenciaga sælger hoodies med logo fra hjælpeorganisationen WFP eller World Food Program. Ganske vist går noget af overskuddet fra tøjet til WFP, men trøjerne er stadig en del dyrere end hvad en hoodie bør være, og dem, der køber dem, køber dem nok mere for status end for at hjælpe - hvis det var for at hjælpe, ville man nok bare have betalt til organisationen direkte eller købt noget billigere merch (hvis det var for at agere reklamesøjle for organisationen). Det er jo absurd og grotesk at bruge tusindvis af euros på luksustøj, når der er folk, der sulter rundt omkring i verden.
 Omvendt så får hjælpeorganisationen nok mere omtale end de plejer at få, og man når ud til et publikum, der måske ikke havde fået øje på dem ad andre veje, og måske er det bedre at Balenciaga bruger krudt på WFP end så mange af de andre brands, som Demna Gvasalia har inkorporeret hos Balenciaga og Vetements (pakkeleverandøren DHL springs to mind). 
Anyways, jeg ville ikke ses i trøjen, fordi jeg føler, den udstiller den form for hykleri, der tit gør det svært at være modeelsker. Måske er det meningen, at Demna vil trolle sine fans? Who knows. Her er hoodierne som vist i diverse modeblade.

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET



































Ingen kommentarer:

Send en kommentar