Fåååårrrk, jeg troede virkelig, at jeg havde anmeldt/gennemgået forårssæsonens kampagner, men nej, det har jeg ikke, finder jeg ud af nu, og nu er de nye kampagner for næste sæson allerede ved at udkomme i magasinerne. Vi skynder os...
Øverst har vi Louis Vuitton, der endnu en gang er lidt statisk, selvom vi dog nu har fået nogle kulisser på frem for ensfarvet studiobaggrund. Modellerne er pæne, men fanger mig ikke rigtigt. Det er helt sikkert med vilje, at de skal være stive og udtryksløse, men det kan man godt være og tiltrække beskueren lidt mere alligevel. Anyways, jeg kan altid lidt godt lide Louis Vuitton, fordi jeg er en Ghesquiere-fangirl, og jeg kan lidt farverne og tøjet og de store billeder.
SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET
^Steven Meisel skyder kun billeder i studio efterhånden og for det meste no fuss grå baggrund-billeder. Han kan dog for det meste få det allerbedste ud af modellerne, og det gør han altid med sine Max Mara-kampagner. De er simple og ikke specielt kreative, men de er simpelthen rare og pæne at kigge på. Denne gang har vi en håndfuld modeller, hvor det italienske modehus ellers for det meste vælger at bruge en enkelt model.
^Drake Burnette er blandt andet en af modellerne i den simple, men smulle Hermes-kampagne. Den rammer ikke de samme højder som tidligere kampagner, men placerer sig midt i feltet. Dejligt med blå himmel og blåt vand. Jeg mærker næsten en frisk brise, når jeg ser billederne.
^Burberry med Riccardo Tisco i spidsen havde faktisk valgt kampagnemodellen med flere fotografer med hver deres stil, men nu vælger jeg alligevel to billeder af den sammen fotograf - både fordi jeg bedste kunne lide dem, men også fordi de faktisk endte med at være dem, der primært blev brugt i bladene. De er jo klassiske i den forstand, at modellerne poserer og billedet på ingen måde er naturligt, men opstillet. Alligevel får man lidt "historie" bag modellerne, og det er sjovere, når man skal fantasere lidt om den verden, man ville være en del af, hvis man købte Burberry. Jeg kan godt lide modellerne, man har valgt, og farverne er lækre.
^Dolce & Gabbana havde købte 10 dobbeltsiders kampagneplads i de største modemagsiner i år, så det er svært at vælge, hvilke billeder jeg skal have med her, men jeg valgte den med Helena Chrsitensen, fordi hun er dansker, og så den nederste, fordi det var det pæneste og skildte sig lidt ud blandt de farverige almindelige D&G-billeder. Der var forskellige modeller på samtlige billeder, og de skal have kredit for at vælge modeller i forskellige størelser, aldre og med forskellig etnicitet.
^Stella McCartney var også tilbage til en kampagnestil, for grafiske elementer fylder noget - her ved at billederne er runde og skudt i et studio med sjove poseringer ligesom logoet er bøjet rundt. Modellerne er Kate Moss på 40+ og teenageren Kaia Gerber, så hun prøver at ramme kunder i alle aldre... cirka.
^Jeg har ikke set Kenzos kampagner i de magasiner, jeg holder eller køber, så jeg ved ikke, om de er blevet bragt nogle steder. Jeg kan se, at de er gået tilbage til den stil, som de aktuelle designerne hos Kenzo lagde ud med. I de seneste par år er der blevet eksperimenteret lidt med andre æstestikker, men dette føles meget rigtigt for den måde, brandet ser ud i øjeblikket. Jeg synes, tøjet har set bedre ud i modeserierne i bladene end det gør her, men jeg kan godt lide the "vibrancy" her.
^Miu miu har fået nyt kampagnedesign med denne sæson, men igen er der unge filmstarlets med. Maya Hawke er den ene - Ethan Hawke og Uma Thurmans datter, der også er skuespiller. Lourdes - Madonnas datter - er også med, selvom jeg godt nok ikke ved, om hun har gang i nogen karriere udover at være Madonnas datter og sometimes model.
^Michael Kors har hyret modellen Binx for endnu en sæson. Hun er ikke den typiske Michael Kors-pige, så det skal de have point for. Kampagnen er mere cool end den typiske Kvinde på bagsædet af bil med redt hår-kampagne, de plejer at spise os af med. At denne ikke favner hele målgruppen blev så demonstret ved, at undermærkerket MK by Michael Kors havde en lidt anden type kampagne, som blev brugt i endnu højere grad i magasinerne end denne.
Det ligner en kampagne for Missoni fra 1998-2001, men den er fra ss19. Jeg ved ikke, om jeg er vild med den, eller om jeg er FOR træt af Gisele og dermed lidt skuffet over manglende fornyelse. Jeg hælder nok til at være vild med konceptet.
Ralph Lauren er i øjeblikket lidt kedelige med deres one girl in studio-kampagner. Ralph Lauren går altid efter de kønne piger, som gerne på være kommercielle, men de skal også være elegante. Her er det Taylor Hill, der er meget flot, men også i mine øjne lidt kedelig på billeder indtil videre.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar