søndag den 22. september 2019

Modekampagner a/w 2019 part I





Lad os tage hul på sæsonens kampagner, som jo har været på gaden for længst. Vi lægger ud med Louis Vuitton, hvis kampagnekvalitet synes at falde fra sæson til sæson. Hvad sker der, Nicholas Ghesquiere? Gider du ikke rigtig længere? Bonus er dog to danske modeller i castet: Klara Kristin og Mona Tougaard. That we like!

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPPET



^Maria Grazia Chiuri er meget loyal i forhold til modeller. Ruth Bell har stortset været med i samtlige sæson-kampagner siden Chiuri blev chefdesigner, og jeg kan ret godt lide Ruth. Med sig har hun Selena Forrest, der også var hendes makker i sidste sæson. Kampagnen er fin nok, men fotografisk har det været en lidt flad affære i Chiuris periode.




MaxMara laver stortset altid kampagner fotograferet i et studio og ofte med ensfarvet baggrund. Det hjælper dog, at Steven Meisel fotogrfaerer, da han kan et eller andet, der gør, at billederne her er lækre, hvor de havde været røvsyge i de fleste andre fotografers hænder. Det er langt fra det bedste, jeg har set fra MaxMara, men igen har vi en dansker med i kampagen - Mona Tougaard, og så klapper jeg i mine rødhvide hænder.




Alberta Ferretti laver altid fine kampagner i forhold til forventninger til brandet, og med Rianne Van Rompaey går man aldrig helt galt i byen. Hun er high fashion model numero uno i øjeblikket.




Salvatore Ferragamo laver kampagner i øjeblikket, der kunne være for en del andre mærker, hvis man byttede logoet ud med noget andet. Det må jo været et udtryk, der virker i øjeblikket. Der er tænkt på diversitet i kampagnen dvs på etnicitet og alder. Modellerne er tynde og høje som altid.



Lanvin prøver nye ting i denne sæson. Kampagne er helt anderledes end sidste sæson... ja faktisk nogensinde før. Skal vi gætte på ny designer og ny start. Jeg krydser fingre for, at man får gang i mærket igen. Logoet og navnet er så smukt, og det var så fint et brand under Alber Elbaz. Her ser det yngre og mere hipt ud, men også lidt prætentiøst, måske. Billederne gør sig fin i bladene, og jeg glæder mig til at følge udviklingen.




Moschino er som altid tacky, over the top, men også fun og absolut ikke selvhøjtidelig. Det er altid sjovt at se, hvad de her fundet på.




Det er real life realitiske, fint, enkelt, naturligt og en æstetik, der tiltaler mig, selvom kampagnen ikke er noget specielt. 




Der er fest og farver hos Kenzo. Det er lidt oversaturated billeder taget med blitz måske. Det er ikke min yndlingsstil, men kampagnen lyser op i bladene og kalder på opmærksomhed. Man får følelsen af, at Kenzo er brand for sjove, glade og festlige mennesker.



Så er der klassisk Tom Ford-sexyness, og det er egentlig meget rart at se, fordi Tom Fords æstetik har været helt væk i mange sæsoner. Det er ikke min stil, men jeg kan godt lide den salgs kampagner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar