mandag den 17. august 2009

Male Modellos

Når jeg ser mandlige (top)modeller plejer det mest at være, fordi han prøver at kysse topmodellen i parfumereklamen, for ellers er de magasiner, jeg læser, fyldt med kvinder. Lidt en skam, faktisk.
For noget tid siden hang gigantiske Levi's reklamer i metroen med en pige og en fyr i tæt kontakt. Fyren var androgyn, slank og fyldt med tatoveringer. Jeg fandt ud af, at han hedder Josh Beech og er lidt af et fænomen i modeverden. Han er tilsyneladende rockmusiker gone model og sågar muse for Hedi Slimane. Tynde drenge med skarpe haircuts og tatoveringer er der andre af i branchen, og jeg synes, at foruden ham er Ash Stymest og Cole Mohr (fantastiske navne!) lige i øjet. Og ja, som min kæreste siger, så er jeg en af de piger, som synes, at male modellos er flotte - altså netop de spinkle, ranglede, androgyne dudes, der nok ikke ender på forsiden af Men's Health.
Men det mest interessante ved disse fyre og i forlængelse deres succes som modeller for tiden, er deres pyntning af sig selv -undercut, tatoveringer og piercinger er såmænd meget maskulint og lugter af rock'n'roll, men deres kroppe, kønne ansigter, stylingen og ja, det pyntede ender med at signalere noget andet end lige ud af landevejen maskulinitet.

Ash Stymest:





Cole Mohr:




Josh Beech:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar