søndag den 9. maj 2010

Lystlæsning er sjovt

I disse dage lystlæser jeg på livet løs.

Jeg har blandt andet læst mig klog på skønhedsuniverset via Charlotte Torpegaards bog Skønhed kommer indefra - men lidt læbestift skader jo ikke... Den var underholdende og lærerig. Hun skriver godt og krydrer faglig viden med egne erfaringer, anekdoter og møder med superstjerner og skønhedsguruer samt sjove citater fra de store skønhedstroldmænd. Jeg ved ikke nok om skønhed. Det er for mig er en ufarbar, farlig jungle, hvor jeg hurtigt føler mig dum. Jeg har også før været bange for at læse sådan en type bog, fordi jeg ville have fundet det for overfladisk. I virkeligheden er det hyggelig læsning, og nu hvor jeg er fyldt 25 år vil jeg gerne blive bedre til at passe på hud og hår og den slags, så jeg er faktisk gået lidt på opdagelse i de forskellige danske skønhedsblogs i de seneste par uger. Man kan følge Charlotte Torpegaards skønhedsblog her. Jeg kan også anbefale Sara Rostrups skønhedsblog her. Den er spækket med hvad, der virker som reelle anbefalinger.

Derudover er jeg i gang med Jeg er Charlotte Simmons - en mustensroman af Tom Wolfe, som handler om en ung piges møde med et amerikansk eliteuniversitet, hvor det modsat hendes forventninger ikke handler om faglighed og intellektuelle udfordringer, men om fester, sex og de rette statussymboler (dette var den meget overfladiske beskrivelse). Den er god - jeg er i hvert fald halvvejs i den 720 siders lange bog og glæder mig til at høre resten af historien om Charlotte, som langsomt begynder at slække på sin egen ellers meget stramtantede moral.

// I'm reading a lot these days. I've read a Danish book about beauty. I'm half way through I am Charlotte Simmons by Tom Wolf which I'm enjoying a lot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar