lørdag den 29. maj 2010

Musik

Grundet manglende internet og sygdom fik jeg ikke lavet en søndagsmusikliste i denne søndags, så den kommer nu. Der kommer en ny liste allerede på søndag:)

Tame Impala: Solitude Is Bliss
 - fantastisk album. Måske er det lidt bagudskuende, men hvad gør det, når det er lige præcis den musik, man har brug for lige nu? Førstesinglen her er blot én af mange på et album, der holder hele vejen igennem.
Luomo: Really Don't Mind
- her er vi ude i det elektroniske, hvor det altid kniber for mig at genrebestemme musikken. House? Måske. Jeg er faldet for nummeret i sidste uge, selvom jeg har haft albummet Paper Tigers i hundrede år. Det er bare sjældent, jeg hører det. Det er ellers udmærket.
Screamin' Jay Hawkins: I put a spell on you
- Et af numrene på Nowhere Boy-soundtracket. Det er så fedt. Jeg kommer til at gå i gemmerne i de næste dage og finde 1950'er musik, kan jeg mærke på det hele.
Josef K: Sorry for Laughing
- Et skotsk orkester fra 1979, som allerede gik i opløsning i 1982. Jeg har et album Entomology, som udkom i 2006. Jeg går ud fra, at det er et slags opsamlingsalbum. Jeg er helt vild med det. Jeg vender tit tilbage til det, som jeg gjorde i denne uge. Jeg tror, at hvis man godt kan lide Interpol, så bør man give Josef K en chance.
Dirty Projectors + David Byrne: Knotty Pine
- Jeg elsker dette nummer. Det er at finde på den fantastiske plade Dark Was the Night, hvor en masse indiedarlings såsom Grizzly Bear, Arcade Fire, Cat Power +++ leverer det ene gode nummer efter det andet, hvor overskuddet går til HIV og AIDS. Og det er bestemt ikke andenhåndssortering, men det smukkeste smukke musik. Mmmm.

3 kommentarer:

  1. Elsker Luomotracket!! :-)

    OG house er nok ikke en skeløjet genrebetegnelse.

    Myzzer!

    SvarSlet
  2. ih hej bee, jeg spillede nummeret for dig i sidste uge, hvor du nævnte, at det var "houset", så det er heldigt, at du ikke synes, at det er en dum kategorisering. Det er din, jeg bruger;)

    SvarSlet
  3. Fino at jeg er konsistent med mine kategoriseringer :-)

    SvarSlet